AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.141

Pris på BMW X3 3,0i -04?

Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Hej alla kunniga människor! Var ett bra tag sen man hade en BMW, men kanske det kan hitta in en "ny" i garaget framöver :)

Vad tror ni om denna: Länk

Spontana reaktioner??
Tacksam för svar!
/Kidde
Bara köp! :-)

///Micke
Min cabrio Länk
Ki
620
Kidde
Jaja, Micke - det är lätt att säga:)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej Junior!
Snygg färg är första tanken. Om du vill ha en till att jämför med med mer utr samt nog är rejält prutbar för den funnits i lager ett tag, kolla bland begbilar på Länk blir uppköpta av Bavaria Sthlm till nyår el ngt) de har en 04;a med mkt utr för liknande pengar.
Trevlig bil, bra baksäte och man tar sig fram överallt. 3.0:an sníttar 1.1-1.3.
Mvh
Asken
Korrekt länk från Asken. Länk
Det är en automatare och jag tror Kidde jagar manuell.

///Micke
Min cabrio Länk
Hmmm är det M54 motorn i X3/X5 årsmodell 2004 med vevhusventilation som har en tendens att frysa när det är riktigt kallt?
Länk

Inte för att M54 motorn är dålig på något sätt i övrigt, tvärtom, det här med vevhusventilationen är väl nästan den ända svagheten den har, samt att den kan dricka någon dl olja / månad?

Men jag tycker det är schysst att eventuella spekulanter är medvetna om bristerna med vevhusventilationen i M54 och vidtar åtgärder för att minimera att den fryser.
Ki
620
Kidde
Tack för alla svar så här långt. Som Micke skriver är det manuell som är intressant.
X5 är tyvärr inget för mig;) Vet inte om X3 heller är det men vi får se ikväll.
/Kidde
Ki
620
Kidde
Hej igen alla!
Har nu varit och kollat på den berörda bilen och kan säga att det blir inget köp av den iaf. Det som gjorde det avgörandet var serviceboken. Näst sista servicen var gjord 2007 vid 8600 mil och sista servicen var gjord 2008 vid dryga 12000 mil. Nu skulle firman serva den igen och den har gått 16000+ mil nånting. Det var bara gjord en Insp 1 och resten Oil-service. Ingen Insp 2.

Vet inte om det är här man ska fortsätta denna diskussionen eller ifall nån moderator flyttar tråden, men det får tiden utvisa.

Det satt nån Navi i denna, men det var en liten j-vla display där radio-enheten sitter. Ingen skärm under luckan uppe på panelen. Sen var det mer utrustning än vad som stod i annonsen faktiskt. Elstolar och telefon hittades också. Bilen stod ute, men vad jag kunde se med hjälp av ficklampa så var skicket riktigt bra. De skulle ta in den på verkstad imorgon och byta en stötdämpare som tydligen var kass. Annars var skivorna fram dåliga samt att alla däcken (M+S 235/55-18) behöver bytas.

Nånting som jag blev väldigt förvånad över var att det är tystare att stänga dörrarna på min fina vinterbil (Volvo 740 -88) än på denna X3:a. Ett riktigt "ihåligt KLONK". Ska det vara så????? Jag har alltid pratat mig varm för BMW-känsla när man stänger en dörr, men blev faktiskt riktigt besviken på denna. OK - stora dörrar jämfört med en E34 kanske, men ändå. Den är ju rätt mycket nyare än min senaste BMW...
/Kidde
Terry N
Spontant tycker jag inte x3 första generationen är värd dessa pengar, motsvarar inte heller BMW känslan. Möjligen en facelift från 2007, då det blev ngt bättre. Om man prompt vill ha denna typ av bil skulle jag kolla på ett annat märke faktiskt, eller välja en X5.
Håller med Terry, kika på en faceliftad X5:a istället...
Ki
620
Kidde
Kollade lite hastigt på en X5 från 2004 (som jag antar är faceliftad??) men det är svårt att hitta nån för de pengarna jag är beredd att lägga...
Nästa "nackdel" med X5 är att de är ännu dyrare i skatt och försäkring och sen vet i f-n om jag får in en sån i mitt lilla garage :(
Därutöver så vill man ju i så fall ha en med V8 och då blir ju förbrukningen lite högre också jämfört med X3 3,0.
Ska testa en X3 ikväll och är den inget att ha (körmässigt - har aldrig kört någon) så vet i tusan om det ens blir någon BMW alls. Vill ju ha 4-hjulsdrift men då finns det knappt nåt i min prisklass att välja på helt plötsligt.
/Kidde
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Kidde: PMa mig annars.

Jag klimatkompenserar för din miljöbil.
/Andreas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.