AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.465

Forum för F10/F11 !?

Äntligen fått besked om att x-drive går att beställa! Fått bokad "slot" till mars-produktion och då, förhoppningsvis, lev i april (lägger order om ett par dagar då jag är hemma från fjällen). Med vintrar som dessa i Sthlms-området skulle jag aldrig fundera på att skippa awd!

Våndas dock över M-paketet. Jag kallade det ju själv för "vilja-min-inte-kunna" i tidigare inlägg. Visar sig nu bara skilja några tuselappar mot den utrustning jag vill ha utan m-paket... Dessutom måste jag säga att fronten ser betydligt bättre ut (om man inte väljer vit förstås då allt ser fult ut...;-D )

Kvarstår ett par frågor:
- Väljer stora navigatorn, men har ej fått klart för mig om man kan ladda in hastighetskameror (som POI)?
- Behöver man verkligen kryssa i USB-koppling om man har stora naven? Det är ju en hårddisk i den och då bör den väl redan ha en USB-koppling?
- Skillnaden mellan svart-metallic och svart-carbon? Nån som vet?

Till sist: Kan inte moderatorn fixa så vi får ett "eget"/separat forum för F10/F11? Det är ju stor skillnad på frågor kring nya bilar och alla dessa "hjälp, läcker olja i 550i 1993" o dyl.
Länk
Tack, spännande!
P.s. läste mitt eget inlägg och vill kraftigt understryka att jag har ALL respekt för alla som mekar och fixar med äldre bilar! Mitt förslag om separat forum var endast för att förenkla när man går in för att hitta input inför beställning. D.s.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
- POI hoppar jag över, finns andra som kan hjälpa dig här.
- Ja, du måste kryssa i USB eftersom det gäller USB:n mellan framstolarna. Som du antyder, med stora navigatorn kommer en USB port för inladdning av data, men den är inte densamma som den du får mellan framstolarna och som du kör den iPod (eller motsv) med.
- Skillnaden är tydlig. Karbonsvart blir mörkt blå i starkt solljus och svart annars. Svartmet är alltid svart. Eftersom jag har karbonsvart själv är jag part i målet ...

----
BMW CS #6212
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Karbonsvart vs. safirsvart är en fråga om M-paket eller inte, då det ligger restriktioner på färgerna.
Till M-pak är Caronsvart enda svartmet du kan få, och till icke-M-pak är Safirsvart enda svartmet.
jc
6
jce
535dA -06
Sitter själv och letar info om POI och hittade bla detta:

Länk

som kanske är en hjälp på vägen?

Någon som kanske testat?
Tack jce. Blev dock inte mycket klokare. Det verkar helt enkelt svårt...

Trist att min beställda navigator Professional inte är i närheten att klara av det en enkel Garmin (som kostar mindre än 3% av vad bil-naven kostar!!) kan! Nåväl, vad gör man inte för att höja förmånsvärdet... ;-]
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.