|
|
|
|---|---|
|
jo min elratt är stendöd går inte att ställa in alltså. någon idé hur man kan börja felsöka de? jag har kollat säkringar, dem är hela. mvh | |
|
Börja med att initiera elratten genom att köra rattstången till alla ändlägen! |
|
| menar du fullt rattutslag? | |
|
Opps, jag såg inte att motorn var stendöd utan trodde att det var automatiken som inte fungerade. Då har jag inget förslag. |
|
| okej vad synd... | |
|
Nu har ju inte jag elmanöver av ratten, dock kan jag kanske försöka hjälpa i alla fall, förmodar att det är via knapp du ställer ratten, kan det vara knappen kanske? eller om du demonterar motorn och eventuellt smörjer, kan kärva eller bli oxid då de förmodligen inte används jätteflitigt, kan det vara något med anslutningarna. om du demonterar motorn borde motorn gå att ohm-mätas eller provköras manuellt. |
|
|
Det är 2 motorer som flyttar ratten i olika riktningar så att båda skulle kärva samtidigt är inte troligt! Det är också en tvåpolig omkopplare som skickar signaler till en styrmodul. Men till varje motor går styrsignal och +12V och -12V. |
|
| var sitter styrmodulen steaman? | |
| hehe, den fungerar nu efter att jag koppla in elsätet :) nu fungerar allt i bilen utom rullgardinen i bakrutan ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.