|
|
|
|---|---|
|
Hur kan ett privatimporterat fordon ha 0 ägare? Ibland ser man annonser på bilar med detta. En sak om en firma importerat den, men privat...? | |
|
Bilen är aldrig tagen i trafik. Första ägaren skrivs in när bilen ställs på första gången. ------- //Lövet |
|
|
Och på sätt kan första ägaren/importören "försvinna" i ägarhistoriken om han säljer den innan första påställning i Sverige. ___ //Ulf |
|
| Stor varning att köpa en sådan bil! | |
|
Varför per automatik varna för dessa bilar? Som alla bilar gäller det väl att göra sin hemläxa innan man köper... |
|
|
De enda fall av begagnade bilar, utan tidigare ägare, som jag känner till är bilar som brukats av BMW i Tyskland. Frågan är om ett sådant fordon kan vara privatimporterat och fortfarande ha 0 ägare? |
|
|
Nu vet jag inte exakt vad du menar? Om du åker ner och köper en bil i Tyskland med 16 tyska ägare men inte ställer på den i Sverige så står det 0 ägare på den också. ------- //Lövet |
|
|
Men du glömmer dig själv! |
|
| Hur menar du steaman? | |
|
Om jag importerar bilen men inte ställer på den så kommer jag inte stå i regbeviset utan ägare1 på papperet blir den som först ställer på bilen. Det är det hela tråden handlar om. ------- //Lövet |
|
|
Antal ägare anges från den dag bilen ställs på för första gången i Sverige Om säljaren (privat eller bilfirma) inte ställer på den innan den säljs och den ställs på i samban med ägarbytet blir det kunden som är första ägare på bilen. |
|
|
...något som mindre nogräknade skruvarfirmor har full koll på tyvärr. ------- //Lövet |
|
|
... och så skall bilen helst ha blivit inköpt i Hamburg, på en av de firmor som annonserar om EU-export och "vi talar svenska!". :o) ---- BMW CS #6212 |
|
| +1 | |
|
En del firmor tar in bilarna och regar inte dem förrän den är såld På det sättet kommer den aldrig stå skreven på dem Varför är inte så svårt att förstå Ha deT |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.