AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.900

byte av dörrlås och ruta E36 coupe -96

Er
6
Erik8510
3.0CSI -73
520d -14
Hej! Jag fick inbrott i min e36 coupe -96, de förstörde dörren och slog in rutan. Nu har jag köpt en ny dörr. Tog isär klädseln och ser att alting sitter med popnitar(?). Eftersom mina fönsterhissar la av några dagar innan inbrotet så kan inte jag ens hissa ner rutan.
1: Hur tar man ut och byter rutan.
2: HUr tar jag ut hela lås mekanismen och sätter in den i nya dörren.
3: det viktigaste är nog, hur kan jag fixa elhissarna? eller hur ska jag felsöka det? (Mekartipset behandlar fönsterhissmotor äldre än -96, min ser inte alls likadan ut).
Kommer inte ihåg 100% om du kan komma åt de 2 stycken socker bitar som går i en styr-skena när rutan är fullt uppe, men kommer du åt dem och kan ta av dem, så lossnar rutan utan problem.

Det sitter 2 stycken metall klips som håller socker bitarna på plats. En på vardera socker bit.

Då kan du lägga rutan i dörren så länge medan du skruvar av allt det mekaniska.

Nu kommer jag som sagt inte ihåg 100%, men minns som du skrev att det var nitat lite här och där. Men minns jag la rutan i dörren för att komma åt att svetsa det som hade brutits av på min.

Vad är det som la av med elhissen. På min var det glapp i knappen i mitt konsollen. Delade den och fixade till det. Har du möjlighet att låna en av polare eller något kan du ju göra det om det är den som strular för dig. Bara att lyfta upp så fall och dra av kontakten.
Er
6
Erik8510
3.0CSI -73
520d -14
Tack för svaret, då ska jag ge mig på det här nu :-p
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.