AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.028

hjälp stannar på tomgång 528-99 E39

jo
9
jonas danielsson
528ia touring-99
523 sedan-96
hej jag har ett problem med min bmw 528.E39
när jag startar den och låter den gå på tomgång så efter en stund så bara stannar motorn,men det är bara att starta den igen,detta händer bara ibland men kör man med bilen så går den helt riktigt.så det är endast om den får gå på tomgång.Och det har bara hänt när bilen är kall.den går helt jämt på tomgång och bara tvärdör precis som man skulle vrida av nyckeln,tacksam för svar
mi
596
mika heinonen
528ia sedan 98 a
läs av fel medelanden. kan va kam eller vevaxelgivare som spökar.

schnellfahrer jaegerwagen
the force is with mee
bm
568
bmw_4wd_4ever
525ixa -93
325xi -04
X3 20d -11 (F25)
Kanske du har samma problem? Länk

//Göran
jo
9
jonas danielsson
528ia touring-99
523 sedan-96
den går inte ojämt den bara tvärstoppar
mr
66
mr_power
320i E91 aut 2006
Bytt vevhusventilationen, inkl. ventilen, jag har bytt på min 523i 99 touring, och på min kusins 520i touring 99, båda hade vakumslangen till ventilerna gått av samt slangena varit nästan förstoppade, det tar tid, jag passade på att byta packningarna till insugröret och annat, samt ventilkåpspackningen var så hård som sten, bilarna går som klockor..
Ett till problem vakum slangarna som går från luftfiltern till insuget bör kollas min "bälg" slang hade sprickor som tog in kallluft, samt kolla sensorerna för vevaxelgivningen, de kan ge fel mätningar. men kolla vevhusvenilationen först, lycka till.

jo
9
jonas danielsson
528ia touring-99
523 sedan-96
tack för tipset.jag misstänkte vv själv för förra ägaren hade den frusit och jag vet inte hur han hade fixat det.Enda jag vet så bytte han packningen till ventilkåkan.jag ska kolla igenom alla slangar och rör och även byta membranet
tack för svaren
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.