|
|
|
|---|---|
| efter byte av det främre "plaströret",där undre slangen från expansionskärlet går på,så får jag ingen ordning på tempen,eller kupe värmen,har luftat i timmar,med bilen lutad åt alla möjliga håll,motorn går upp till normal temperatur ovanligt fort,och lagom när nålen närmar sej mitt läget så försvinner värmen i kupe´n,och mätaren ligger kvar på normal i flera kilometer,och värmen är borta i kupen,sen skenar tempätaren iväg,och ibland så sjunker den tillbaka snabbt,samtidigt som värmen återkommer i kupen,eller så stannar den på rött,och den går inte tillbaks föränn jag släppt på locket,klämt på slangarna och fyllt på lite vatten(ungefär lika mkt som åker ur vid klämmandet)nu i kväll konstatterade jag att nedre kylarslangen inte blev varm,kulet iskallt,men övre slangen brännhet,och det var en j-vla fart på vatten/ånga från den lilla slangen mellan kylet och exp kärlet,körde hem,kylet fortfarande iskallt och tempen för hög,ingen kupevärme,plockade bort slangen från termostathuset,kom varmtvatten ur termostathuset,dock inga mängder,demonterade termostaten,kokade den,hade tyvärr ingen termometer,men den började inte öppna innan vattnet bubblade rejält,tänker prova utan termostat i morgon,något mer jag ska leta efter? kan tillägga att jag monterade motorvärmare före jul,och då funkade allt normalt med vanlig påfyllning av glykol/vatten. | |
| Har vattenpumpen gått sönder samtidigt av en slump kanske?? | |
|
Om motorn går varm och värmen i kupén försvinner låter det som en strejkande vattenpump. //Göran |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.