|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Håller på att felsöka min 540 varför den är svårstartad, och jag tror att jag har hittat felet. Jag kopplade in en bränsletrycksmätare på matarslangen till fuelrailen, där får jag på tomgång 2,8 BAR vilket är hyfsat då det ska ligga på 3 BAR, men 8 av 10 när jag stänger av motorn igen så sjunker trycket ner till 0,2 BAR för att sedan sakta sjunka ner till 0. Någon enstaka gång så håller den kvar trycket på 2,8 BAR. Någonting håller alltså inte tätt, om jag nyper ihop returslangen när motorn är igång så går trycket upp till ca 6,5 BAR så pumpen verkar ju fungerar som den ska, om man nyper ihop returslangen och stänger av motorn så håller trycket sig kvar utan att sjunka. Det verkar alltså som att bränsletrycksregulatorn inte håller tätt. För som jag har förstått det så ska trycket stanna kvar runt 3 BAR även med tändningen avstängd ? Ska man köpa en ny regulator och byta ut den som sitter, eller ska man köpa sig en ställbar och kanske höja upp trycket lite på samma gång ? // MVH | |
| Hittar inte hur man redigerar inlägg, men jag har nog löst problemet själv, kolla en extra gång i Bentley boken och jag har blandat ihop bränsletrycken för de olika motorerna, M606 ska ha 3,5 BAR, jag byter bränsletrycksregulatorn och kollar om jag blir av med felet ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.