|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har försökt dela mina splitfälgar men utan resultat. Har skruvat bort muttrarna men bultarna sitter ju sjukt fast...har bankat och slagit men vet inte mer vad jag ska göra så jag ber er om hjälp här. Går ju inte att försöka skruva bulten heller då den är helt rund och inte har typ torx i sig. Bultarna är runda från början så inget som jag dragit sönder... Så tips på hur man ska göra? Mvh Fredrik | |
|
Lägg på massor av rostlösare som får stå och dra över natten.. Gå gärna förbi och spruta på mer. Värm mycket försiktigt med varmlufts pistol på materialet runt bultarna (aluminium vidgar sig mycket snabbare än bulten, sen kan du prova att dela fälgen. Slå inte på bultarna... Ta en större gummiklubba och försök knacka isär fälghalvorna växelvis.. |
|
|
Tack för svaret, ska försöka med detta. Funderar på att köpa en plasthammare från jula som inte studsar, lägga på en träkloss och knacka på... Bbs rs jag hade förut lossna hur lätt som helst men dom var ju iof tresplit. jaja på det igen! tack för svaret! Mvh Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.