|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att byta till en klimatkomfortvindruta, skall tydligen stänga ute värmestrålning vilket låter bra. Det sägs också att den kan störa en GPS? Någon med klimatkomfortvindruta som provat en GPS monterad med sugkopp på rutan? | |
|
Min enda erfarenhet med klimatkomfortruta är att brobizzen för att köra över Öresundsbron inte fungerar genom rutan. ___ //Ulf |
|
|
Funkar tydligen inge bra med gps i framrutan med klimatkomfortruta. Ska just montera en sån ruta själv, glasmästaren frågade direkt om jag har gps vid framrutan. I mitt fall har jag org navi, där sitter ju mottagaren i bak. Då var det inget problem.. Men nu till svaret på din fråga:) Jag har inte provat... |
|
|
Aj då. Hm, många verkar ju gilla klimatkomfortrutan. Och jag gillar min GPS (i min HTC-mobil). Kanske går att sätta telefonen vid sidan/dörren, fast det blir ju ändå inte "fri sikt" mot himlen om vindrutan blockerar. |
|
|
Vet att folien är bortskuren där regnsensorn ska sitta, sen hur stort området är har jag ingen aning om... Fast det kanske blir lustigt att ha telefonen vid backspegeln:D Mmm, hade klimatkomfort på min förra, det är mumma det:) |
|
|
Jag hade en värmeavstötande ruta på min gamla clio. På den var det en glugg, längst ner i mitten av rutan där man skulle placera kort för betalvägar och liknande. Det enda jag märkte med gps:n jämfört med andra bilar var att den tog längre tid på sig att hitta satelliterna. Dock inte något som irriterade märkbart då jag tog för vana att sätta på gps på väg till bilen. Hade aldrig i stort sätt gps liggande i bilen av stöldrisk. Mvh Martin |
|
|
GPS:en i min iPhone fungerar fint så det borde inte vara några problem. Där finns ett utrymme vid backspegeln där man kan ha brobizz etc. |
|
|
Jag hade inget fäste för min brobizz men testade vid ett par tillfällen att hålla den upp vid det "öppna" området men det funkade aldrig så det blev alltid att veva ner sidorutan och hålla ut brobizzen för att gå grönt ljus. ___ //Ulf |
|
| Mobil-telefoner har oftast en A-GPS (assisted GPS) dvs den får hjälp av mobil-nätet att snabbt positionera sig. Så antagligen är det snabbare/lättare att få en mobil att fungera vs en traditionell GPS | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.