|
|
|
|---|---|
| Tidningen automotorsport har ett test mellan golf bmw1serie med 2,0d alfa romeo och mazda 3. Bmw vann som roligaste bil samt kom 2a som bästa bil efter golf. | |
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Stort grattis till Martin E! |
| Berättar ni lite mer eller får man köpa tidningen? Jag vet ju redan att ettan är roligast, men kul när andra håller med ;-) | |
| oväntat......NOOOOT hehe.. 1-serien känns som en sportbil jämfört med de andra.. jag hade gärna velat ha en 120d 3-dörrars men 116 duger gott nu | |
|
De tyckte att originalchassit (ej M-chassi) var för styvt. "Komfortmissen" med hårt chassi räddades av bra ljudisolering. De ansåg även att M-knoppen var för kort, den gjorde tydligen växlingen svårare... hmm konstigt De tyckte att Golfen väckte mest "ha-begär", hur i he#¤%&e det nu kan vara möjligt. |
|
| Köpte tidnngen medans jag väntade på flyget. Höjden på bilen tyder på M-sport fjädring (aldrig hört att man kan få M-paket utan M-sport fjädringen?!?). Kan förstå att Golfen i helhet vinner, men BMW:n vinner enligt dem också om man är ute efter en sportig vagn. Sen rekommenderar dem 123d:an om ekonomin tillåter och det kan jag bara hålla med om... godkänd test! | |
Martin E |
Jag saknar Nr 1 serien :C |
|
Man kan beställa M-paket utan M-chassi precis som man kan beställa M-chassi utan M-paket. Enligt testet var bilen beställd med M-paket utan M-chassi. Onehp: Antar att du har M-chassi på din 1:a. Hur upplever du det? Är bilen väldigt (störande) stötig? Har nämligen valt M-chassi till nya 1:an... lite ångest över det, behöver jag oroa mig? |
|
| WGN, det är klart, är du 68 år så kan det ju vara jobbigt;) jag har coilovers på min och visst är det lite stötigt men när du åker på denna lilla kurviga vägen, då ångrar du inget;) | |
|
WGN: iaf när jag köpte min för två år sen fanns inte det tillvalet, M-paket utan sportfjädring. Får kolla. Tycker M-sport fjädringen var lite stötig på skarpa ojämnheter, men det berodde mest på runflat däcken. Utan dem fick jag ganska ofta kommentarer hur mjuk och fin min bil körde (bra förare också ;-) ). Visst så är en standardgolf ännu mycket mjukare. Men jämfört med typ en Porsche GT3 är M-sport som är mjuk som bara den, säger en som har båda. Mest vanesak alltså. Kör nu med KW v2 coilovers, lite hårdare i låga farter igen men med mycket bättre kontroll över gupp i högre farter och därmed mer komfortabel... min är ingen stadsbil direkt. |
|
|
Citat MartinE "Jag saknar Nr 1 serien :C" det gick fort, du som tycke audi var höjden av lycka Min bil Länk |
|
|
Forry, släpp det där nu. Ta det i ett PM med Martin istället. (Fick jag göra när vi rök ihop i R6 vs V6 tråden) Räcker med en totalt urspårad tråd. |
|
|
BMW vinner i alla tester alltid under alla omständigheter jämt. Annars är journalisten okunnig eller styrd av industripolitiska hänsyn. Har ni inte förstått det? :) BMW=Bästa maskin i Wärlden. Därav följer att den MÅSTE vinna alla tester. Alexander |
|
| Haha tummen upp för Alexanders resonemang=) | |
| AlexanderK: Touché =) | |
|
Jag och min pappa rök ihop en gång när Volvo hade börjat tillverka sin första SUV, kanske för ca 8 år sedan. Då hade någon (en svensk) motortidning jämfört Volvos SUV och BMW X5. Det här var för övrigt i suvarnas barndom då och journalisten kom fram till att Volvon var klart jämförbar med X5:an, och kanske till och med snäppet bättre. Det var som sagt en svensk tidning, en svensk journalist och när jag läste artikeln så bara suck... Ni förstår... Min pappa svalde dock artikeln med hull och hår och mumlade att "Du ska inte vara så BMW-frälst och tro att de är bäst jämt" och det var det vi rök ihop om! (Eftersom de är bäst jämt) Alexander |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.