|
|
|
|---|---|
|
Hej, Då var det dags att beställa en ny X5:a på bolaget. Men är så otroligt mycket i valet och kvalet om man ska ha en diesel 3,0d eller 4,0d. För 5.0i bensin misstänker jag ger mig mardrömmar i restvärde efter mina tre år? Sedan en fråga till M-sport paketet, är det att föredra på en sådan stor bil eller är det minst lika komfortabelt att köra utan M-sport? Tycker inte skillnaderna är så jättestora ändå, designmässigt i min värld? Samt att om man vill kan man lägga till Sportchassit? Är det så att man inte kan ha dragkrog till M-sport. Jag älskar bra ljud i bilen, någon som har Individual sounded i sin X5 som kan berätta hur bra ljudet är? Runt 10% rabatt på totalpriset vid beställning av ny X5, är det rimlig utgångspunkt på en sådan dyr bil? Tacksam för all hjälp jag kan få i vilken form det än är! Trevlig helg allihopa! | |
|
Hej, om vi talar om restvärdet så tror jag sportpaketet har mycket med det att göra. Själv skulle jag aldrig köpa en sån här bil utan sidesteps, sportstolar och stadig fjädring i varje fall, och bilar utan sportpaketet säljs rätt mycket billigare begagnade. Du kan ha dragkrok på sportchassiet, inget problem. Jag vet inte vad det är för skillnader mellan E53 och E70 ljudmässigt, men jag har hifi-ljudet och är glatt överraskad att det låter så bra! Bra tryck i bas och klart ljud. Men det är klart, det finns ju alltid vassare - så är det. :) Good luck! //Lasse |
|
|
Fick min X5 i slutet av sommaren. Tog en 3.0d pågrund av att den redan var beställd och därmed blev det bara 3.5 veckors väntetid. Men har en riktigt fin spec på den tycker jag själv. Har kört 3900 mil redan med den och har inte märkt något fel;) men klart 4.0d är ju roligare. Men i utrustning så tycker jag att du skall välja Sportpaket inkl Dynamic Drive gör otrolig skillnad är ju som en liten "gocart":) och komfortstol, nav, panorma aut avbl ytterbakspeglar så att den vinklar sig vid backning samt att man kan fälla in speglarna mycket bra att kunna göra i Phus mm. Ang ljudet har jag Hifi Pro /DSP eller vadd det heter mellan paketet iaf och det fyller alla mina behov fint ljud men klart man kan få bättre men då får man ju börja bygga själv.Så tror du skall satsa på att lägga pengarna på någon annan utrustning an de 10" extra på Individual systemet. Men kan sammanfatta det med hellre en 3.0d med Dynamic Drive mot en 4.0d med sport chassi. Är Grundpris skillnaden där ungefär. Priset så fick jag väldigt bra deal tror o hoppas jag själv fick 13-14% men då var ju bilen redan på väg in till handlaren och har köpt en hel del bilar där tidigare genom åren. Försök till en sammanfattning du får bara skriva mer frågor så skall jag försöka svara:) When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Hej igen, Lasse-SL500 Tack för dina åsikter, sidesteps kan du enbart ha om man inte ha M-sport de två går inte att kombinera? Ja, svårt med ljudet, allt handlar ju om prioriteringar när man köper bil :-) wsemme Du måste ha fått en väldigt generös och bra rabatt, grattis!! Vågar man fråga vad priset blev på din kärra? Har du koll på vad skatten ligger på för din bil? |
|
|
Jag fick faktiskt höra Individualljudet i en X5:a 2007 eftersom jag var den första som beställt detta på Paulssons å de inte en sådan inne, eller ens i närheten för provlyssning, däremot hade en X5 demobil detta inne. Ett alldeles utmärkt ljud som jag tycker är väldigt prisvärt. Visst kan du köra bilen till ett par duktiga killar och få ut bättre ljud, men så springer också prislappen iväg. Nästa steg blir väl B&O anläggningen som snart borde komma (antagligen till sommaren) som tillval. Instämmer med föregående talare - även om du inte har alltför känsla rumpa- du kommer att älska Dynamic Drive! ---- BMW CS #6212 |
|
|
Prongs: ????????¨ Sidesteps INGÅR i sportpaketet! |
|
|
Priset blev 660" brutto så blev en riktigt bra rabatt med all utrustning som är på bilen. Sedan kör jag ju 8000mil/år i tjänsten så får ju förmånsavdrag 30%. Skatten ligger på 4800:- år tror jag helt ok för biltypen min gamla Q7 3.0 tdi låg på 10000/år så är ju stor skillnad där. Men min utrustning som jag har som jag vill rekomendera är: Sportpaket Adaptive Drive 20" Nav Hifi Prof Aut avbländbar inner o yttre Panorama Komfortstolar Kurvljus Nivåreglering och sedan en del annat rolig. When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Individualljudet kan jag klart rekommendera om man gillar bra ljud i bilen. Jag har det i min och är mycket nöjd. Sen är det förstås upp till var och en att avgöra om det är värt pengarna eller ej. Lasse SL-500, du förväxlar möjligtvis inte M-sportpaketet med det vanliga sportpaketet? På just M-sportpaketet går det inte, som Prongs nämner, ha sidesteps. Jag kan även bl a rekommendera den aktiva styrningen. |
|
|
Såg att jag hade missat det men precis som Amli påpekar så givetvis den Aktiva Styrningen. Sedan är även Head Up grymt fin att ha man får ju både Naven o hastigheten perfekt när man ligger i 200 på autobahn bättre att fokusera på vägen istället för att kolla på skärmen för att se avfart osv. When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Wsemme, Tack för infon, vad var din anledning till att inte ta M-sportpaketet? Ja, aktiv styrning behövs, annars blir det jobbigt och vrida ratten för damen tror jag.. Galet mycket du kör i tjänsten, hoppas att milen genererar mkt business. Förmånsvärdet misstänker jag då ligger kring 7-8k i månaden? Amli, Kul att du valt de ljudet, för tror det inte är allt för vanligt. Misstänker du kan spela så högt så det bara dunkar i huvudet om man nu vill det? Är det även bra tryck i basen? Precis, skillnad på sportpaket och M-sportpaket. |
|
|
Anledningen till att det inte blev M-Sport är två, bilen var redan på båten när jag köpte den så kunde inte bestämma själv men tycker inte att M-Sport på X5 gör så mycket tycker den är grymt snygg i normal utförande. Så lägger hellre pengarna på annan utrustning istället för aerodynamikpaketet. Jo blir en del mil men kör till Tyskland där HK ligger ca 3-4ggr per månad och sen en blir det mycket kundbesök när man är i Tyskland och även endel i Österrike och Italien. Men med X5 är det riktigt nöje! Bästa bilen jag har haft! När det är dags att byta till sommaren så tror jag att jag för första gången skall beställa en likadan X5 har alltid bytt modell men är så nöjd att jag tror jag kör på en till X5 om inte F11 har kommit med X-drive till 535D;) When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Amli och Prongs: jag misstar mig tydligen. Jag trodde det bara fanns ett sportpaket, som för E53. Märkligt, väljer man M-sportpaketet så tycks det inkludera komfortstolar? Och konfiguratorn på BMW:s webbplats funkar inget vidare, när jag väljer karossfärg Carbonsvart ställer den om fälgarna. Väljer jag tillbaks fälgarna jag skulle vilja ha så byter den karossfärgen till tobaksbrun igen, osv osv. Fina grejor. Sidesteps är hur som helst ett måste på biltypen anser jag. Bilen ser vek ut utan dom anser jag. Men alla tycker ju olika. |
|
|
Prongs, Jo, det är riktigt bra tryck i ljudanläggningen! Men det jag gillar bäst tror jag är att det även är riktigt bra basåtervinning och klart ljud även vid lägre volymer. |
|
|
Hur gick det blev det någon beställning? When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.