|
|
|
|---|---|
| Då min gamla hederliga 1.8liters motor (320i -83) gått i graven så undrar jag om man skulle byta till en 2.0l motor från en 520i -78, hur mycket måste man byta över från 520:n (elsystemet,kylsystemet mm) ? | |
frazze |
Var inte dumsnål nu....köp en 325i motor i stället.... 320i motor= Moppe. |
|
Frazze! Den som är snål är väl du ! Varför köpte du inte en M3 eller en M1 istället för en 320im från -88 ! |
|
|
vad ni bråkar pojkar!verkar inte va värt jobbet,köp dig en nyare bil i stället??? D är fegt o släppa gasen! |
|
|
Jag bråkar inte ! Jag vill bara veta vad det är som skiljer (om alla kontakter sitter på samma ställen eller om man måste bygga ut en del av elsystemet), innan jag börjar att byta motor. Jag vill inte köpa en nyare bil då jag är nöjd med den jag köpte för 300kr, och dessutom behöver inte nyare betyda att dom är bättre! |
|
frazze |
Braxen: Om du såge min "svarta skönhet" skulle du förstå mig... Det vart kärlek vid första ögonkastet....så de så. Dessutom gillar jag ej "SVULLNA" E-30 M3 ser extremt ful ut....enl min smak. om du tycker att jag är snål kan jag upplysa dig om att jag kostat på min pärla ca: 110,000:- till dags dato(Tillbehör)den är dessutom entusiastförsäkrad...värderad av försäk bolaget till 100,000:- inte illa för en gammal -88:a (Den är unik) frazze |
|
frazze: det är inte snålt att lägga ut 110000kr när den bara är värd 100000kr, det är idiotiskt. dessutom så finns det andra m3 än e30 ! jag går iallafall + på min bil (inköp 300kr+1timmes arbete) då jag redan har en som vill betala 2500kr för den (om motorn hade funkat).Jag har en 323motor ligger men jag vill bara ha bilen som bruksbil medans jag fixar till den riktiga bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.