|
|
|
|---|---|
|
Tror jag framöver ska införskaffa mig en 330 xi och har några funderingar då jag för tillfället äger Saab och är less på sorkdriften. Är i kontakt med en kille som ska sälja sin, dock så har den gått lite långt som jag tvekar pågrund av (17000). Det som inte sitter på som jag måste isåfall montera är motorvärmare/kupevärmare och avtagbar dragkula. Hur pass mycket jobb är det att montera värmaren i den och är det förberett för att montera dragkulan? Finns det några bra sidor på nätet för att handla reservdelar med bra pris? Fungerar x-driven så bra som man har hört? All information ni kan komma på är uppskattat. MVH/Gustaf | |
| Vad är det för årsmodell på den? | |
| -02 | |
|
Den bilar har inte xDrive utan en äldre variant av fyrhjulsdrift med fast drivkrafts fördelning. Att montera dragkrok och motorvärmare med kupévärmaruttag är som på vilken annan bil som helst. Varken svårare eller lättare. Kostnadsfrågan beror på om du utför jobben själv eller låter någon annan montera sakerna. Att montera en avtagbar dragkrok ligger på runt 7000-8000kr. |
|
|
Att montera dragkrok är oerhört lätt, det är förberett. Jag fixade det på en dag ca. med montering och el. schmiedmann.se är en bra sida för reservdelar. |
|
|
Min erfarenhet är att allt som skall göras i bakvagnen på en Xi är krångligare och därmed dyrare. HN |
|
|
Har nu köpt en 330xi -01 och är mycket nöjd än så länge. Märkte dock efter jag köpt den och kört den till garaget (drog ur den riktigt några gånger) så läckte det olja från ventilkåpan genom en oring och droppade ner på grenröret vilket var mindre roligt. Verkligen det första man vill märka efter man precis köpt den. Verkar vara ett vanligt problem som fler har. Ska lämna in den på service framöver så ber dom fixa det samtidigt. Som jag förståt det så verkar vevhusventilationen bli tät och övertrycket kommer inte ut och skjuter ut det genom packningen/oringarna istället. Tänkte att det inte skulle vara något större problem att kolla upp ventilationen men gav snabbt upp då jag märkte att det satt under insuget. Ni får gärna dela med er av dom fel ni har haft med era så man kan förbereda sig om någonting händer. Tacksam för all information. MVH/Gustaf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.