AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.339

M5an såld

Sida 2 av 3
StProPro-medlem
235
Stefux
Bmw 535d F11 Touring 14
BMW 325 cabriolet Msport2 02
Har ingen aning om hur många M3 e46 det finns i Gävle...vi är nog inte så många. Jorgens3 är den enda jag vet om här på forumet...fast han har bara en Cab hehe. Vi får väl mötas upp i en kolonn i sommar :-)
Ska jag vara ärlig så var jag ute efter en M3:a cab innan jag hittade min coupé,, var och tittade på tre st faktiskt, men dom var enligt min mening för dyra för risiga och med tveksam bakgrund.

//Stefux
Lasse Karlsson
Bianca!

Ställer mig samma fråga som Programmer: Var tog M5 E60 planerna vägen? För mig skulle det va som att byta hockeylag, att gå från M5 till M3, nått jag aldrig skulle göra!

Hursomhelst lycka till med nya bilen!

HA DET!

modolasse
Mja...M3 är ju M. Men att gå från E39 till E46 känns lite B, E39 till E9X är en helt annan femma*haha*. Eller varför inte gå till den ytterst ovanliga M3 E30 Cab, en sådan lär ju hålla värdet bäst!
jo
129
jorgens3
Bmw M3 CAB -03
Dawwe, om man är ute efter hålla värdet och spara pengar så ska man nog inte köpa varken M3 eller M5 hehe...och byta från E39 M5 till E46 M3 tycker då jag är och byta upp sig, M3an ser ju mycket bättre och sportigare ut än den? vad jag tycker iallafall. Och det tyckte jag även innan jag köpte M3 själv=)

M3 CAB -03
Jag tycker att all M bilar ser bra ut...Vad jag menade var att prestandamässigt (är väl delvis därför man köper en M) så är ju skillnaden minimal mellan E39 kontra E46, om ens någon?
jo
129
jorgens3
Bmw M3 CAB -03
Aha det va så du mena=) gillar också alla M bilar men när du skrev att det känns b och byta till en M3 så lät det som han skulle byta till en Volvo hehe.

M3 CAB -03
Jag personligen skulle inte byta från storebror till lillebror.. Men helt klart ska man göra precis som man känner!!! Så lyssna inte på mig Bianca:D

Prestandamässigt anser jag att det kvittar vilken M man väljer, det är ju ändå ganska så små skillnader vi pratar om. Däremot så kan det ju locka med olika typer av motorer, storlek, linjer, viktfördelning, avsaknad av tak och annat. Vissa gillar mindre bilar, vissa gillar raka sexor, vissa gillar V8, andra gillar V10..

Förövrigt så tycker jag att jag är lite för gammal för att köra 3 serien. Gubbar ska helt enkelt hålla sig till 5 o 7 serien:DD
StProPro-medlem
235
Stefux
Bmw 535d F11 Touring 14
BMW 325 cabriolet Msport2 02
Hehe då är jag alldeles för gammal för att köra en M3:a. Och skulle jag lyssna på alla runt omkring mig i mina bilval så skulle jag köra omkring i en Volvo combi.

Själv så lyssnar jag till mig själv i mina bilval....vill jag köpa en Ferrari så gör jag det...men då tar det lite längre tid att skrapa ihop tillräckligt med kapital och så länge vill jag inte vänta.

Jag kör även hoj, köpte i sommras en ZZR-1400 200Hk, skulle jag även där lyssna på omgivningen...så skulle jag köra om kring på en Vespa.

Nä jag följer mina intressen och drömmar så långt det går, vilket förändras med tiden. men för tusan pojken i en blir aldrig gammal :-), och det är oftas han som styr mina hobby:s och bilval hehe. Inte grannar flickvän eller kollegor etc...

Bianca följ ditt mål, även om det kan vara förändrat i morgon, och du vill köra en Audi R8 eller en Volvo 850 till våren...ja då är det så. Huvudsaken du känner dig tillfreds med det.

//Stefux
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
z4 m roadster skulle ju kunna vara ett trevligt alternativ
Spara pengarna och köp en M5 e60 ist. M3 e46 börjar bli "bruksbil" nu. Sen får du mer effekt samt en "nyare" bil.
Visa användare
168
tattern
M5 F90 Competition -19
Bianca: Jag undrar också vad som hände med planerna på en Silverstone M5 E60 -07 facelift?
Tror att du tröttnar ganska fort på en cab i Sverige.

Mvh Mathias
jo
129
jorgens3
Bmw M3 CAB -03
Så trodde jag före man skaffa cab med, men som förra våren sommarn hösten så åkte man mycke mer nercabbat än med den uppe, och är väl inte så man behöver snabba sig under tak om det regnar heller? funkar utmärkt åka ändå.
Och vintern hade jag ställt av en M5 med
Låter kanske som man säger så bara för jag kör cab nu själv? men har haft en hel del bilar och även Bmw med tak=)
Men om tex Tattern har andra erfarenheter av cab vet jag inte?
Och självklart har M5 massa fördelar med för den delen=)

Jaja blir nog nice va du än väljer! Lycka till

M3 CAB -03
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Daniel N

De stämmer...*Nenne* e gudfar till min dotter 'Bianca*

Nej,330in e inte Topasblå...kommer inte på vad färgen heter just nu....
Da
222
Daniel N
530D XDrive G31 -18
Bianca:
Du har rätt ang färgen. Han är iaf väldigt duktig!
Bianca

Hur blev det med lagningen av bilen efter krocken?
Blev det bra eller?

färgskillnad?

/Mimlam
Bi
3.797
Bianca

Mimlam

Krocken??bilen har inte varit krockad!!!

Du måste mena nån annan bil..

Ok krock är kanske att ta i lite men den stod ju hos lackeraren för riktning och lackering.
Hur förklarar du det?

Bi
3.797
Bianca

Det förklarar jag genom att tröskeln längst ner vid hjulhuset skulle riktas o lackeras...när jag skulle backa så såg jag mig inte för...:)
Blev en inbuckling på några cm...Riktat o lackerat mkt bra..ingen färgskillnad..

Hoppas svaret är till belåtelse
Är den "100%" såld och levererad nu Bianca? :-)

Mvh Philip
Bianca: Denna Länk borde vara det naturliga steget för din del:), det enda som felar e väl att den gått liiite för långt för dig? Priset är helrätt nu när Euron är nere i 9kr...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.