|
|
|
|---|---|
|
Hur byter man dimljus på en 540 e39 -96 | |
|
Du tar bort det gamla och sätter dit ett nytt :) Du får nog precisera dina funderingar tror ja. Mvh oo=00=oo |
|
|
Ja det kunde jag ju lista ut själv, onödig kommentar av dig! |
|
|
Det va ett skämt! missade du smajlgubben? Men som jag sa får du nog vara lite mer exakt. Tror ingen är sugen på att lägga upp en komplett gör det själv guide. Då fronten tar ett par minuter att plocka bort om man är 2st så underlättar det ganska mycket.......om du nu inte har lyft. Mvh oo=00=oo |
|
|
vrför plocka ner fronten? plocka bort kåpan för dimljuset. Sedan sitter det en skruv nr:4 Länk. Plocka ut dimljuste sedan är det bara och byta lampan eller vad du nu ska göra... MvH Bmw 4-ever |
|
|
Hej, Exempel: Bakom plasten (galler?) som sitter till höger om det vänstra dimljuset (sett framifrån) så sitter det två skruvar. I ytterkant är det enbart fasthakat. Platsen (gallret) sitter fast med plastplugg. Om du böjer dig ned och tittar uppåt så ser du dessa. Ta bort plasten och du kan sedan byta dimljuset. Lycka till! Mvh H |
|
|
Du behöver absolut inget billyft för detta! det räcker med domfraft o pallbockar (om ens det, såvidare du inte har toksänkt bilen o annat lågtgående front/läpp!). Plastbiten jämte dimljuset ska gå o öppna (om inte, får du ta det underifrån kofångare insida), sen tar du o lossar dimljuset från sidan med en stjärnmejsel. Ta bort elkontakten från dem gamla o in på den nya. Innan du sätter tillbaka plastbiten så kolla så det nya dimljuset fungerar (plus att den inte blir bländande/ligger snett/löst mm). Tar 7-10min/sida. Ha tålamod med bytet o tar god tid på dig, så du inte bryter eller bender sönder något =) Om du i värsta fall inte få ordning på detta, så kan du lämna in bilen till verkstan, då detta är ett enkelt operation, blir det nog bara liten symbolisk summa =) Lycka till |
|
|
500 får du räkna med om du lämnar in bilen schnellfahrer jaegerwagen the force is with mee |
|
|
Tack för infon nu har man lite hum om hur jag ska göra det.... |
|
| tala gärna till hur det gick och dela med dig mekkunskaperna till andra =) | |
|
har bytt nu, tog väck plast gallret som sitter till höger om DL (sitter med två plastclips i ovankant) då ser du två bultar till höger skruva väck dessa, sen tar man bara ut hela insatsen o samtidigt tar du väck kontakten på baksidan, sen e de en enkel operation o öppna insatsen o byta lampa.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.