|
|
|
|---|---|
|
Hej! Går i tankar om att byta ut min SAAB 99:a mot något lite nyare. Har funderat på Bmw 3-serie E36. Har läst beg. guiden. Tycker ni E36 börjar bli gammal? Har spanat in denna: Länk Vad tror ni om den? Andra förslag mottages gärna. Mvh Wiktor | |
|
E36 är en väldigt trevlig bil. Jag har två st så jag är kanske partisk... Hyfsade driftskostnader och pigg med de större sexorna. Just 320 är inget fartvidunder men 323, 325, 328 har bra drag. De större sexorna drar inte mer än marginellt mer bensin. Alternativet är kanske en 318is men de finns nog inte i de nyare årsmodellerna. Enkel att meka med och delarna är ok i pris samt att det finns mycket på skroten. |
|
|
Det där utförandet för 320iT med grön lack och beige inredning verkar ha varit någon form av jubileumsmodell eller liknande. Finns massor helt identiska bilar. Att kolla på äldre BMW brukar ju främst vara rost. ------- //Lövet |
|
|
E36 har ju varit gammal ganska länge men känns rejält mycket modernare än E30. Jag har ägt både en 4-cylindrig (318) och en 6-cylindrig E36 (328) och jag tyckte faktiskt att fyran kändes mer välbalanserad och mindre klumpig på favoritvägen vid buskörning, trots att 115hk inte har något att sätta emot 328:ans 193hk... Öm bus är det viktigaste skulle jag antingen gå på en fyrcylindrig 318is (tillverkades enda fram till slutet) eller sexcylindriga 323/328. Men de börjar bli riktigt gamla så det gäller att verkligen kolla skicket på bilen och att den blivit underhållen som den skall. |
|
|
Jag hade en E36 320 Touring -96 i tre år. En alldeles utmärkt bruksbil som är rolig att köra. Givetvis ingen raket men jag upplevde den ändå som en hyfsat pigg bil. Jag skulle personligen aldrig byta ut den lilla sexan mot en fyrcylindrig variant. En 323 eller 328 är självklart ännu trevligare men som sagt, en 320 funkar alldeles utmärkt enligt mig. Är den länkade bilen i det skicket som den borde vara så tror jag nog att det är ett helt ok köp som man inte behöver fundera så mycket på. |
|
| Har precis blivit med min första e36. en 323 touring och jag är grymt nöjd hittils. Håller med om att 4orna ger en mer välbalanserad köruplevelse, men ack så trevliga bmw's sexor är! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.