|
|
|
|---|---|
|
Min bmw har börjat stanna oftast när jag kopplar och varven går ned med andra ord, men har även hänt bara vid inbromsning. Men startar lika lätt som den gjorde före direkt efter stoppet..... Har aldrig haft problem med att få igång bilen. Vad kan detta vara ? / Tacksam för svar. | |
|
kamaxelgivare alex |
|
| Japp, eller kanske det här: Länk | |
| Har samma problem. Hittade du någon lösning | |
|
Min bmw, en 320 touring -03, har börjat stanna oftast när jag kopplar och varven går ned med andra ord, men har även hänt bara vid inbromsning. Kommer och går... Men startar lika lätt som den gjorde före direkt efter stoppet. Har aldrig haft problem med att få igång bilen. Bytte batteriet för 3 månader sedan. Vad kan detta vara ? / Tacksam för svar. |
|
|
Gissa kan man alltid :) Bl.a. kan det vara defekt lmm(luftmassemätare). Inte helt ovanligt på iaf tidiga E46, såklart ingen som helst "garanti" att detta är felet, men förekommer emellanåt.. Vet inte om det framkommer i en felkodsavläsning heller, men det är väl isf steg 1 att göra på lämplig verkstad eller om man har själv möjlighet att göra det. Kamaxelgivarfel o dylikt brukar i alla fall komma fram som felkod.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.