|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått ett stenskott i ytterkanten av strålkastarglaset på vänster sida. Det har trängt in fukt så det blir kondens i och antagligen har glödlampan pajat pga detta. För att demontera strålkastarglaset har jag snäppt bort ett antal clips i överkanten av strålkastaren, samt skruvat bort två skruvar som håller den i överkant samt en krånglig rackare som sitter nästan "under" på insidan. Nu verkar det nästan var loss, men jag tror det sitter en rackare till någonstans, men jag ser den inte. Finns det någon som kan guida mig här eller ev. ta en bild på sin egen? Dessutom, behöver jag ta loss dessa skruvar för att få bort strålkastarglaset eller är det för mycket ? | |
| Har själv tänkt att riva på min 323 touring och då tänkte jag ta www.realoem.com till hjälp. Där finns sprängskisser på ALLT! hoppas det hjälper dig något. | |
|
Tack. Började googla på engelska istället och hittade en massa fina länkar. Både till E36 och till E39. OEM var ok, men inte tokbra: Länk E39: BMW-tips.com :Länk E39-Doityourself :Länk Här hittade jag en klockren beskrivning tror jag, på unofficialbmw.com: Länk Sak samma här, med fotografier: Länk |
|
| Rev mitt idag. 3 clips upptill, 2 clips nertill + 2st skruv i överkant. Blinkers 1 clips och sen rakt ut :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.