AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
866

e34 belysningen slocknar i mätarhuset ibland.

den blinkar till och slocknar å har sig i mätarhuset. vad kan det vara för fel?
Det är en 525 touring -93
bm
568
bmw_4wd_4ever
525ixa -93
325xi -04
X3 20d -11 (F25)
Är det bara belysningen som krånglar - mätarna fungerar normalt hela tiden?

//Göran
japp bara belysningen. fattar inte vad det är.
mr
44
mr_nusse
540I Touring -95
har nästan samma problem.. skilnaden är att all instrumentbelysning slocknar sporadiskt.. Trodde från början de var strömställaren till juset för när man slog från och till igen så funka de ett litet tag..
Har bytt strömställaren till juset och dimmern till instrumentbelysningen.. men de hjälper inte.??
Bilen är en E34 530 -93

bm
568
bmw_4wd_4ever
525ixa -93
325xi -04
X3 20d -11 (F25)
I de fall som hela instrumentbelysningen slocknar skulle jag kolla upp strömställaren för lyset och dimmern samt kontakter/kablar bakom dessa.

Sitter problemet i mätarhuset enbart så skulle jag kolla kontakter/kablar bakom den. Det kan förstås vara ett problem med kortet inne i mätarhuset. Ta ut mätarhuset och dela på det så kan du undersöka det. Det går att ta ut utan att plocka bort ratten.

Leta efter oxid, glapp eller avbrutna kablar alt dåliga lödningar och sprickor på kortet.

//Göran
Hade samma problem med min bil när jag körde utan GM boxen, satte i en ny hel box och då funkade allt helt perfekt igen !

Testa att ta en ny box från skroten, kostar runt 300:- har jag för mig.

Kolla till ävnster under baksätet, där sitter det två stora boxar (kasettbandsstorlek) en som inte väger så mycket och en som är lite tyngre, byt den lätta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.