|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Idag bär det av till fälgfixarna för lackering av fälgarna =) Bara att hålla tummarna för att det blir bra nu, men jag känner mig ganska säker. De blir för- och efterbilder senare! =) |
|
| Ska bli kul att se bilderna! Hoppas dom lyckas med speciallacken!! | |
|
Idag var det så äntligen dags att hämta fälgarna som har varit på lackering! Kan bara säga att jag är väldigt nöjd med resultatet! kan varmt rekommendera fälgfixarna i Hgb! =) Nu ser bilen ut som en riktig M5:a igen hehe.. Här är lite före- och efterbilder: Länk |
|
|
Gydell: Kanon snyggt! Måste kännas bra! |
|
|
hej. jag annvänder min m5a. har precis köpt den sedan 2 månader tillbaka. anledninge är utökad familj och bilen annvänds som familje bil. Har en längre tid tänkt att smycka bilen med polis utrussning (civil polis bil) i utställnings syfte då jag tycker att svenska polis bilar är väldigt stilrena. skulle gärna vilja ha lite tips och råd gällande det här projektet. mvh timpa |
|
| Gydell: Det såg bra ut. Vad tog dom för arbetet ? | |
|
Wannabedivers:Tack, det känns riktigt bra, känns nästan som att man fick en ny bil idag hehe ;) Pimpen: Tack tack! Dom tog 6300 :- för jobbet, då ingick: Avlackering, effektlackering samt montering och balansering. Lagning tillkommer om fälgarna är i behov av det. Är som sagt mkt nöjd med resultatet! =) |
|
|
Jag instämmer med övriga. Mycket vackert med Chrome Shadow-nyans igen. Mvh Philip |
|
|
Nice Lack.. Min bil, Står avställd i varm garage med nylonkapell. Ny front gilla inte lampspolare i fronten så dem tog jag bort. Olja/filter. Smort in skinnet i fett. Laddat batterit. Nya silver blinkerslampor. Airbag passagerarsida tagit bort ca 5kg mindre :) Troligt att jag byter ratt. Troligt att jag byter till angel eyes. |
|
|
Gydell , vilken bil du har =) Ska du sälja let me know :) |
|
|
Tack tack, kul att ni tycker det blev bra! =) Captainoats: Tack ska du ha! =) Tyvärr har jag inga planer på att sälja bilen, känns som att jag kommer behålla den ett bra tag framöver ;) |
|
|
Väntar på att lite grejer ska komma =) Nya 19" VMR wheels mattsvarta Supersprint race avgas Original CSL lucka Kolfiber inredning LED bakljus i smoke Svarta njurar och m3 gälar Front läpp Sidoblinkers i smoke |
|
| Förstod nästan det :) jag hade aldrig sålt den om den var min.. | |
|
Mina sommarvagnar lämnas alltid, nytvättade, vaxade och numera en C-Tech laddare på. Brukar plocka av fälgarna på vintern åxå för regöring så de även blänker på insidan. syns ju rätt bra om man har få ekrar eller breda fälgar Dan Helsingborg Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525 samt Audi A4 Q 2.0 T 2007 |
|
|
slängde ut motorn ur m3:an förra helgen och i veckan demonterades den ner i molekyler för renovering upp putsning har även köpt angeleys nya lykt glas nya dimljus och så ska en lackförsegling göras sen får det vara dags att köra lite med den lite surt med inkörningen bara =) |
|
|
Då var huven och skärm lackerade. Fint och få bort stenskott och smårepor. Nästa projekt blir byte av länkarmsbussningar i bak. Hampe_86: Slängde ut motorn hehe...du beskriver det som att byta luftfilter typ. Stort projekt, kommer du dokumentera med bilder?? //stefux |
|
|
det var väl lite större än bara luft filtret =) har tagit lite bilder bara med iphone iof beställde packnings sats + toppbultar ska se om jag beställer ram och vevlager i veckan med nu sen ska ju bara allt ihop blev lite skruvar när allt var ur bilen |
|
|
Den kör in i garage, pallas upp på pallbockar och så sätts en C-TEK underhållsladdare på. Den varmkörs ALDRIG då jag personligen menar att det skadar mer än nyttar. Skulle krävas en riktigt bra stunds varmkörning innan oljan blir varm och för att det inte ska bildas kondens i avgassystemet. När jag kör med bilen så tar det ca 1,5 mil på landsväg i lugnt 90 km/h-tempo innan oljan har nått någorlunda normalvärme. -Den står bara där och glänser och längtar efter våren :] ...och när våren kommer görs det en oljeservice direkt! ___________________________ Min M5:a heter Carbonhesten ///Motorsport BMWCS medlem nr. 07078 |
|
|
Ny vinter, nya projekt:) Denna vinter kommer följande utföras: #Byta samtliga bussningar och stag i framvagn samt bakvagn. #Montering av Short shift (förslag på bra spak mottages gärna) #Byta ribbon cable i huvudinstrumentet (pixelbortfall) (delar beställda) #Byta packbox ingående axel diff (packbox beställd) #Mäta upp tryck i reglerventil vanos för att se att jag inte har ett inre läckage. #Plocka ur stolarna och behandla samt polera skinnet. #Sedvanlig service, olja, filter, bränslefilter, luftfilter, kupefilter. #Hitta och åtgärda läcka från styrservoburk #Titta efter nya slutburkar #Avslutningsvis en grundlig polering av karossen Vad händer i era garage? |
|
|
Har precis skaffat mig en M5-99 och det finns lite att göra. #Felsöka motorn, går ryckigt å felsynkat vid gaspådrag när bilen är kall. #Nya bakdäck. 285-35-18.. Frågan är vad man vill ha för något. Lutar åt billiga däck då jag inte kör 250km/h som en galning men gillar skarpt när det släpper i bakvagnen.. Å det sliter ju som fan på däcken. #Har fukten i framlyktorna. Tips på hur man löser det? #Byta torkarblad. #Köpa diverse småsaker för att komplettera saker å ting som fattas. #Byta språk i navi'n #Köpa reservnyckel Men motorn är ju prio ett. Blev en liten lista när man skriver ner den.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.