|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Ingen som har lite bilder/filmer på sina projekt? |
|
| Jag kan ta före- och efterbilder på fälgarna. Men det dröjer nån vecka till =) | |
| Det vill vi se!! Kul! | |
|
Har nyligen köpt min M3:a, kommer inom kort ställa av den. Väntar bara på en omlackering av huv pga en repa, samt höger framskärm pga ett dörruppslag, tänker även ta fronten och vänster framskärm på en gång. Ett konditionstest av AC. Ska även checka upp bakre länkarmsbussningar, eftersom jag hör ett svagt klonk vid växlingar i låg hastighet. Detta har varit problemet på mina tidigare bilar. Köpte bilen på firma och såg till att få med ett halvårs Xtra garanti från Auto Concept (silver). Vilket innebär knappt någon kostnad för mig vid fel på kaross och motor. I och med detta så vill man ju köra en hel del mil för att upptäcka dom fel som man kan plocka ut på garantin innan den åker in i garaget. Naturligtvist så ingår inte lackering i garantin. //Stefux |
|
| Stefux: Låter som en bra ide att ta hela fronten på en gång. Vad är det för färg på bilen? | |
|
Metalic grön.... Tror det är min tredje Bmw i den färgen. //Stefux |
|
|
Oxfordgrön? Min förra M3 var i Oxfördgrön, underbar färg. Se bilderna här: www.garaget.org/philly |
|
|
Tråden blir bara bättre! Får jag fråga dom som har "faceliftad" sina bilar var dom har köpt facelift ljus? Da pratar jag om OEM Hella fram och bak. Dom finns hos Schmiedmann men jag undrar om det inte kan göras billigare? Det blir jo aldrig billigt nytt men man får fråga... G |
|
| Själv håller man på med att plasta dörrsidor bygga om bakluckan till CSL stuck kolfiber detaljer in och utvändigt sen lack på vissa grejor :) just nu sitter man här å raggar några snygga 19-20" fälgar till e36 | |
|
Oxfords grön heter det naturligtvist :-) Fin bil du "hade" Phoenix..ska lägga ut lite bilder på min också vi tillfälle, gör sig inte riktigt rätt på 17" vinterfälgar just nu. Ja jag gillar denna färg eftersom den ändrar nyans med ljuset. Ser att du har en i Titansilver idag, alla mina tidigare Bmw i 3 serien har haft Titansilver. Tacksam färg med tvätt och stenskott och väldigt BMW tycker jag. Som sagt lack den 24:e...sen in i garaget för lite mer puts och vård. //Stefux |
|
|
Nästa vecka blir det transport av M3an till omlackering. Riktigt pepp på att få tillbaks den utan alla stenskott och små-repor man gått och stört sig på. Sen blir det byten av annat små-slitet...emblem, njurar, dimljus, strålkastarglas mm. Sen är det bara att vänta på våren... |
|
|
Stefux: Ja jag älskade min gröna M3 den men krävde mycket vård, vilket jag iofs gillar men silver är så tacksamt. Jag ska på med en original CSL-lucka till våren, det ser jag fram emot :) Impnaz: Det kommer bli riktigt fint sen, bara byte av strålkastarglas blir som natt och dag sen. Fräschar upp fronten ordentligt. www.garaget.org/philly |
|
|
Jag undrar precis som Giz om det inte går att få tag i riktiga facelift-strålkastare utan att behöva betala en mindre förmögenhet? Jag själv har hittat på www.koed.dk men jag har inte den blekaste om dessa är "riktiga"? Dom är iaf lite billigare än att köpa dom på BMW. |
|
|
Vad det gäller faceliftlyserna så har jag valt att inte köpa Hella... Jag kör på Depo lysen. Varför? Dom är 10000:- billigare, jag anser även att bilen inte är orginal även om jag väljer Hella facelift, då min bil är en prefacelift. Behåller mina orginal Hella ifall jag eller nästa ägare vill återställa bilen till orginalutförande.. Sen tycker jag ju så klart att Depo lyserna är snygga:) Eller jag tycker iallafall inte skillnaden är så stor att jag bara måste lägga 10000:- mer för att det ska stå Hella på glaset:D |
|
|
Kul att höra vad ni håller på med under vintern. Även jag håller på så smått med lite uppfräschningar på M3:an under avställningen. Omlackering av: * Front * Huv * Bakstötfångaren Delarna är nu demonterade och lämna på lack inom kort. Byte av: * Strålkastarglasen (Hella) * Dimljusen inkl. ringarna (Eftermarknads från Ebay) * Njurar (Original) * Huvemblem (Original) * Framruta (bytes till våren när bilen ställts på) * Nya bakdäck, 265/30-19, PS2 alt. Supersport. Uppfräschningen avslutas med en lackkonservering till våren. Impnaz: Vart planerar du att köpa dina strålkastarglas, njurar mm? Mvh Jimmy |
|
|
Phoenix: Javisst, det lär bli helt nytt och fräscht. pepp! Jimmyboy: I stort sett tänkte jag helt enkelt knalla ner på BMW och beställa allt på ett bräde. |
|
|
Jimmyboy: Får man fråga vad du få ge för Lackeringen? //Stefux |
|
|
Stefux: Skickade ut en liten förfrågan till olika lackeringsfirmor i stan och fick pris mellan 9000 och 5000kr. Lutar åt att det blir Berga Billackering som ville ha 6000kr. Någon som har erfarenhet av dem? Verkar väldigt positiva trots att jag sa att jag är otroligt noga och inte accepterar några missar. Då demonterade jag samtliga delar själv och lämnar och hämtar själv. Mvh Jimmy |
|
| Jimmyboy: Jag skulle rekommendera dig att vända dig till "Moses" Länk . Prata med ägaren (Mose) o förklara dina förväntningar, enligt vissa rykten så är han "uberpedant" har hört skrönor (??) om diverse utbrott han har fått när han inte varit nöjd med de anställdas arbete/resultatet. | |
|
Mose e toknoga.. Däremot vet jag inte om man kan boka han personligen att göra lackjobbet åt en.. men om d går hade jag jublat! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.