|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Villurski |
Noll är väl att ta i, men mer påslag än 8' kanske känns saftigt. Har de senaste fem åren aldrig kört en bil med omodernare navi, head-up ger i alla fall tydliga instruktioner. |
Gunget |
Mitt inlägg om noll kronor baserar jag på hur mkt BMW själva lägger på inbytespriset om den har nav - 0 kr! Jag har ju den uppdaterade naven som är hårddiskbaserad med den högupplösta widescreenskärmen. Den kanske är " modernare"? Jaja, tycker i alla fall det är smånajs när den är integrerad! ;-) |
Villurski |
Jo, det är värt en hel del. Och ja, din kanske har fått en hel del förbättringar :) Kör du fortfarande med nybilsleende? HAr du lånat ut bilen till trådskaparen (om ni känner varandra), eller är han inte betrodd? |
Gunget |
Jodå, nybilsleendet sitter kvar! En kollega som åker E61 520dAT tlll vardags provköde igår. Han tyckte det var ett annat "morr" i sexan! Trådskaparen bor ju 50 mil bort, annars hade det nog provkörts hejvilt! |
|
525D är värd varenda krona enligt mig jämfört med 520D som absolut inte är en dålig motor, tvärtom. Det är bara det att så mycket bättre motor än den sexcylindriga dieslarna från BMW är så förbaskat bra. Snåla, starka, underbara på långfärd. Dom hummar så gott liksom, inget knatter. |
|
| EDITfunktion!!!! | |
Gunget |
Det enda som förvånar är att 525d låter mer i kupén än en 520d. Det skiljer faktiskt enligt specen också 69 vs. 72 dB vid körning. Det kanske är för att man ska njuta av hummandet? ;-) |
|
Det hade varit skoj att testa Gungets 525:a men tyvärr är det lite långt. Just nu är det väldigt få 525 d med rätt årsmodell och utrustning i Göteborg med omnejd. Jag scannar av Blocket ca 5 ggr/dag. Har lagt in en bevakning på blocket i min Iphone :-). Väntar med spänning på att rätt bil kommer fram snart. Jag tycker också det ser mer "premium" ut med en nav i bilen än att använda GPS:en i min iphone men det kommer inte att vara det avgörande. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.