|
|
|
|---|---|
|
Har en 320i '98 som rullar på Pirelli P6000, 205/60/R15. Är väldigt nöjd med vägegenskaperna detta däck ger, men mindre nöjd med ljudnivån. Skulle därför vilja få tips på bra kvalitétsdäck och erfarenheter från er i forumet på vad ni uppskattar i det däck ni tipsar om. M V H //Jimmy | |
|
Ja pirelli däcken brukar man slita ut väldigt snabbt. Michelin Pilot Sport skulle jag rekommendera. |
|
| Michelin slits också snabbt och har änne sämre ljudnivå. Kolla på bridgestone däcken (visserligen slits dom hårt men grepp och ljudnivå är mycket bra). Kolla även på continentaldäcken. Michelin är enligt mig ett överskattat däck. | |
328Mats |
Testa KUMHO, funkar kanonbra, har själv feta svålar som tål massa smisk (lakrits mm..) utan att "balla ur". / Matsa |
|
Pirelli duger till BMWs förarutvecklingsbilar så det borde duga till din ! Bara att skruva upp volymen på stereon =) Biltema Motor Werken =) www.hackefors.bmw.se |
|
|
Jag skulle rekommendera Continental sport contact. Jag har själv dessa på min bil (205/55/16W), jag är mycket nöjd med dessa däck. De går tyst, har mycket bra slitstyrka (ca 5000mil på däcken och ca 4mm kvar!), bra grepp, inga problem med balanseringen. Kort sagt ett kanondäck! Kostar en del, men är billigare än Michelin! På min förra bil körde jag med Pirelli 600 (185/65/15H). De var lite bullriga, hade hyfsat grepp men höll inte längre än ca 5000 mil (ca 2,5mm kvar), de blev lite obalanserade. Jag bytte sedan till Michelin MXM (225/50/ZR16). De bullrade en del (troligen pga bredden), hade bra grepp och bra livslängd (ca 6000mil och ca 2,5mm kvar), inga problem med balanseringen. Sedan bytte jag till Firestone SZ40 (205/55/16V). Med dessa däck körde jag bara ett par hundra mil innan jag sålde bilen. De hade inget vidare grepp (framförallt när det var vått), bullrade en del, livslängden vet jag inget om men jag tyckte att de verkade slitas en del på den korta tid jag hade dem, det hann inte bli några balanseringsproblem med dessa däck för mig. Personligen undviker jag lågprisdäck eftersom de tyvärr har ojämn kvalitét. Vissa däck är bra och andra likadana däck kan vara orunda (omöjligt att balansera bort!). De brukar dessutom tappa balanseringen vartefter de slits. Slitstyrka, grepp och komfort brukar dessutom vara sämre på "billigare" däck. Kort sagt det blir minst problem med ett "kvalitétsdäck"! Mvh |
|
|
Kvalitetsdäck tillverkas i Korea först när Kia är en bil med hög kvalitet. Pirelli kan vara bra men det är ojämn kvalitet på däcken. Det sämsta Pirelli-däcket jag någonsin har köpt gick det åt 270 gram vikter för att få balans i det. Pirelli svarade att det är inget onormalt. Jag har kört på P700 som har funkat bra. Däck som har varit bra är GoodYear, Michelin, Yokohama, Bridgestone. Continental har jag bara kört som vinterdäck. Dåliga däck har varit Firestone, Fulda, Hankook och allt som är regummerat. Duger endast som släpvagnsdäck. |
|
|
Jag rekommenderar inte ContiSportContact! Min bil levererades med sådana 225/45 "17, och de har mkt trevliga vägegenskaper samt balans, men de väsnas alldeles för mycket! Vi nästa byte lägger jag på Michelin Sport Pilot, vilka jag har bra erfarenheter av sedan tidigare, och som jag rekomenderar skarpt. Bra vägegenskaper, god balans samt låg ljudnivå. |
|
|
ghghhg |
|
|
kör med khumo 235/40 18" mycket slitstarka med bra fäste beställ av hans:0705-558420....nytt 12 000:- p.s.han importerar fälg o däck billigt |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag har Conti sportcontact/2. 235/45/17 De är bland det tystaste jag åkt på De är betydligt tystare än de p6000 205/15 som satt nya på bilen när jag provkörde den,BMW fick kränga av pirellidäcken och montera på dubbade vintedäck, de gick tystare än p6000:)) Uniroyal rainsport är ett prisvärt kvalitetsdäck med hyfsat ljudnivå. Asken åker på Dunlop däck och de var väldigt bullriga också, och med tanke på att mönstret ser ut som dubbfria åretruntdäck så förvånar det mig inte.(SP8080) Skall visst bytas mot de nya Good Y eagle däcken har jag förstått som ska var betydligt tystare. MVH Hasso |
| Bridgestone Potenza S-03 PP sitter rätt bra, enligt mig. Bygger på teknik direkt från F1-depåerna... | |
JOHNNY |
tycker att michilin pilot sport är helt ok tycker jag har det på min 320ia touring 95 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.