|
|
|
|---|---|
|
Är lite sugen på nått lite fläskigare som är sissådär 10 år gammalt (för priset). Har kommit fram till att det troligtvis är en BMW 740 el en Audi A8/S8 jag vill ha. Båda har sina för och nackdelar tycker jag. Rabblar lite som jag uppfattat det under så får ni gärna säga vad ni tycker sen. Fördelar BMW: driftsäker autlåda stiligare inredning bättre grundutrustning?! Billigare för motsvarande årsmodell Nackdelar BMW: Ej fyrhjulsdrift Fördelar audi: Quattro Alukaross (ingen rost) Lite effektstarkare (märks säkert ej pga quattron i A8) Nackdelar Audi: Autlådan verkar vara byggd av pape manche Lite tråkig inredning Dyrare för motsvarande årsmodell Nu är ju givetvis detta ingen bil jag köper för att spara pengar men givetvis har ju ägarkostnader endå ett visst värde i valet av bil. Hur skulle ni resonera om man ville ha en sådan typ av bil? Det kommer ju givetvis väga lite tungt för BMW här förstår jag:) Tanken är att inköpet skall ske i vår men jag vill ha lite tid på mig att bestämma och väga för och emot. MVH Kalle | |
|
Jag var också inne på en A8 men hittade inget vettigt ex. E38:an är snyggare och tidlös design enl. mig. Komfort kan jag inte uttala mig om men kan tänka att dom är ganska lika. |
|
|
Okej! Det trodde jag inte. Trodde 740 fick en kraftigare låda -97 och inte va så drabbade av problem med dem efter det så som audi verkar vara. Kan ju vara den högre effekten som tar död på dem i audi då kanske? MVH Kalle |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är samma ZF lådor på Audi , BMW och MB. Audin "skramlar" mera annars är det också en fin bil ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Länk | |
|
Det är svindyrt att byta kamrem på A8. Jag saknade aldrig 4WD på min 740, RWD får ner kraften bra i backen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.