AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
5.453

DITEC vs MR CAP vilken är bäst?

Fi
53
Fitch
530xdt M-sport - 08
Hallå alla

Ska köra en rejäl rekond på en 530 jag köpt precis. Behöver rengöra skinn och lackförsegla samt tvätta interiört etc.

Vad har ni för uppfattingar om ovanstående firmor? Ska man vända sig till mindre aktörer? Vem har bäst produkter etc...

Tacksam för svar!

Fitch
ar
457
argungu
118i -20
Kan helhjärtat rekommendera Jörgen Sandell på Stockholms Bilvård (Ditec).
Mr Cap har jag ingen erfarenhet av.

/Erik
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
För att få ett bra resultat hänger det mer på personen som gör det än på produkterna, dessa är nog rätt likvärdiga.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Som melzen säger (skriver) det är den individuella skickligheten som bestämmer slutresultatet.

----
BMW CS #6212
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Håller med föregående talare.
För att förseglingen ska bli bra är grundjobbet A&O för att slutresultatet ska bli bra. Görs inte det noga så spelar det ingen roll hur bra produkter du använder.

Har man inga bra referenser till något ställe så får man helt enkelt lita på den firman man anlitar. Sen får man ju trots allt garanti på jobbet.

Jag själv har använt mig att Turtles gloss protection dom gånger jag förseglat och varit otroligt nöjd.

Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Om du söker på forumet kan du få läsning för nån timme framåt. Frågan är på intet sätt ny och det finns dom som gillar bägge märkena.

Som redan sagt så är det ungefär samma gucka hos bägge märkena och det blir garanterat bra oavsett vilket. Jag har DITEC och min kompis har MrCap. Finns inte många som kan säga vilken bil som har vad om man inte ser resp märke.

Själv skulle jag rekommendera, som redan gjort, Jörgen Sandell som i många år jobbat med DITEC. Han och hans crew är grymma på att fixa bilarna. Men om du inte bor i 08 med omnejd kanske det blir lite långt.

Det viktigaste för ett bra resultat är han (eller för den delen hon) som håller i maskinen, det är där resultatet fixas!

Niklas

Fransosen
Fi
53
Fitch
530xdt M-sport - 08
Stort tack för alla svar!
Jag letar runt lite i forumet för mer info. Mr Sandell ligger iofs bra till för ett samtal.

Återkommer med resultat.

Fitch
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Wellkept i 08-området har fått riktigt bra omdömmen vad jag har hört iallafall.
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Kan bara varmt rekommendera Sthlm Bilvård. Som sagts tidigare, det handlar om vem som håller i mackapären och Jörgen gör alltid ett riktigt bra jobb. Sen gör det ju inget att han brukar ha lite andra roliga vagnar nere hos sig om man gillar att sparka däck och dräggla :-)

Lycka till!

mvh
Anders
Kr
244
Kråkan
330D M-sport Touring-05
525 TDS-94
520 Touring-96

Håller med beror på vem som gör de, å hur mycke tid man lägger ner. Min är i grund å botten Ditec behandlad å de såg bra ut. Men när tjejens bror började med Tefcar i ume, så vart de ett givet val å de funka djävulst bra men då la han alltid ner hela sin själ i bilen.
Ik
102
Iker
316i -98
Som sagt beror på vem som gör det, jag kände en kille på Mr CAP i karlstad som va hur duktig som helst och hade jobbat där i många år och kunde sin grej, när han gjorde det vart det hur bra som helst. Men efter att han slutat så var det en annan kille som dom sa är lika bra men det var han inte och jobbet blev inte alls lika bra och många missar osv.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.