|
Sida 10 av 12
|
|
|---|---|
|
Har kollat mitt kretskort, ser som nytt ut. Har alla funktioner fullt fungerande inkl radio, i alla fall i tätort. Det är nog koaxialkabeln då det är den enda som inte följde med i satsen från senscom när jag bytte kablarna i min bil. Varför sätter min bil en felkod på antenna power supply? MASK: - Fault: Error in the antenna power supply - Code: 00ABCA Är det avbrott eller kortis i antennkabeln borde det finnas en tydligare felkod? Någon som vet? Ska nog beställa repsats för koaxkabeln. |
|
|
Har också fått detta problem med kablarna till bakluckan. Någon som vet vilken sida kablarna går till de respektive funktioner? Lås, torkare, dimljus tex |
|
|
Även jag har nu problem. Det som felar är bakrutetorkaren ur funktion, samt backljusen vill lysa hela tiden. Även PDCn tror att bilen "vill backa". Nummerskyltsbelysningen glappar. Vet någon om det är vänster eller höger kabelstam som felar? Eller kan det vara så att det endast är backljuskontakten som strular? |
|
|
Det finns enormt mycket info ang detta på nätet. Det är betydligt enligt bättre enligt mig att ha tillgång till seriösa felsökningsverktyg, kopplingsscheman/diagram och ha utfört en gedigen research om ni är ute efter en livstid-lösning av detta problem. Annars kan ni med största sannolikhet förvänta er mera strul i framtiden. Att gå till bmw kostar skjortan och enligt tidigare erfarenheter så håller deras officiella reparation 2-3 år innan det är dags igen.. De finns väldigt kvalitativa rep satser att köpa online med inrikes leverans på skruvat.se samt bildelsimporten. Jag tänkte bara säga att jag utförde min första total renovering utav mitt E61 kablage för ca 1,5 år sedan. Jag har efter detta utfört samma procedur på totalt 10st E61or åt vänner m.m Jag är gärna behjälplig med frågor, tips etc, eller tillomed installationshjälp om så önskas. Jag är tyvärr inte världens mest aktlva här på Autopower men skicka ett meddelande så kan jag assistera via mail/telefon så gott jag kan. Jag jobbar till vardags som bil-elektriker så min metod är inte nägon billig snabbskarv med biltemakabel och eltejp. Utan jag utför endast helrenoveringar av kablaget på ett väldigt noggrant vis. Detta för att garantera att det aldrig strular någonsin igen. Så vill ni ha råd och tips utav mig så var beredda på att lägga en liten extra slant på bra material samt ca 5-12 timmars skruvande och pillande. Det är värt det, tro mig :) Mvh Krille |
|
|
Hej alla, Jag håller på med min bil, dvs köpta fullständigt rep.kit från Sencom, följde guiden från föregående sida. Håller givetvis på att dokumentera var varenda sladd går, denna kommer snart :-) I princip så gäller detta: Högersidan bagagelucka: Höger bakljus, vindrutetorkarmotor, nummerplåts belysning Högersidan spoiler dvs under spoilern på bakrutan: Diversity, värme i bakrutan Vänstersida bagagelucka: Vänster bakljus, bagageluckelås, ström till microswitchbrytaren i glasluckan. Vänstersida spoiler: Radioantenn, värme i bakrutan (2 sladdar v och h) spolarvätskeslang till bakrutan Det går bra att ringa nu, är i garaget just nu om någon vill ha färg till någon sladd. 0739804820, är där till 15:00 idag fredag. Ha det.... |
|
|
Jag har kvar ett repsats till högra sidan och även en del av vänstra sidan plus vattenslang till torkaren från Sencom som jag kan sälja billigt. Det finns också många hylsor kvar. Jag sålde bilen och behöver inte längre kablarna. Hör av er om intresse finns så tar jag en bild på det hela. Mvh A |
|
|
Några finkardeliga kablar awg16 lödkolv krympslag. Tar 1-2h per sida. Enkelt. En bilelektriker som behöver 5-12h för jobbet...då är det enklare att ta ner innertaket o byta kablarna hela vägen. |
|
| Björnklint: super att du dokumenterar o delar med dig. Är ju bara en tidsfråga för oss åkare. Tack | |
| Har du kvar repsats Andy_89 ?? | |
| Någon som vet dimension på kablarna som går till vingen ? | |
| Ja, repsatsen finns kvar. Hör av dig till mig via deea.s[@]live.se så tar vi det vidare. | |
| Jag kan också hjälpa till med några tips! ;-) | |
|
Värmen till bakrutan på min E61 har inte fungerat under hela vintern. Jag tänkte ta tag i det nu när det blir varmare (har inget varmgarage). Så om ni har koll på vilka kablar som går vart och kunde lägga ut det här på forumet vore jag jättetacksam! |
|
|
+ till rutan går via högra sidan och minus den vänstra. Det du kan göra är ju att mäta upp + & - kabel innan du börjar riva med kablarna. är det - så kan du bara klippa den under takvingen och sätta en kabelsko och jorda på ena skruven till bakluckan. |
|
| Tack för svaret Andy_89 Men jag har tänkt om, Jag köper mjuka silikonkablar 0,5 & 2,5 och drar. Dessa kablar är mycket mjukare än dom som är i kabelsatserna och ska klara mer rörelse. | |
| Gör som du vill. :-) | |
| SnaBel@: Vet du vilken färg dessa kablar till bakrutevärmaren har och i vilken kanal de går? Skulle underlätta... | |
|
+ röd vit är på högra sidan. - är brun på vänstra sidan av luckan |
|
|
Kanalerna är dom innersta på bägge sidor. Du ser vilken som följer med när du öppnar shopping luckan |
|
|
Är det jorden som är av så kan man bara jorda under takvingen på en av skruvarna till gångjärnen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.