|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Börjar känna att jag börjar få tillbaka lite känsel i fingrarna, så jag går nog ut någon gång till idag. Ja, inte är gränssnitten helt intuitiva, även om det redan känns som jag börjar förstå lite granna. Jag har ju inte ens börjat, men plöjt igenom manualen fram och tillbaka. Som jag förstått det väljer man bara vilken modul man vill "prata" med, sedan ändrar man värdena i en textfil och skriver tillbaka dem. Det som kan vara lite klurigt är just att alla instruktioner kanske inte är helt korrekta, så den här herren kommer skynda väldigt långsamt. Gissar man med det här...och börjar programmera hela moduler då kan man nog få lite problem på köpet. Jobbar ju som programmerare/konsult...även om det inte hjälper speciellt mycket, eftersom det mer är en programvara man skall kunna. Är man normalbegåvad så skall väl inte det här vara några problem, speciellt när man ogillar att ta risker med sin bil när den står stilla ;-) Men det kanske finns någon smart programvara som klarar det här? Jag kan ju ingenting om det här, så det är mycket möjligt att det finns någon som har koll på ett sådant. Carsoft, behöver man en carsoftkabel till det eller funkar vilken kabel som helst? Återkommer som sagt. |
|
|
Kom in igen efter att ha testat och det funkar bra. Nu har jag iof inte skrivit något till bilen, för telefonen ringde några gånger när jag höll på och på så vis råkade jag skriva över en sak i filsystemet på datorn. Iaf så funkar det inte om du kör 64-bitars, så jag fick byta till en dator som hade 32 bitars opsys. Läs tråden på e90post noga, då det en av de tre sista sidorna står viktiga saker. Man måste rensa en fil, annars får man med sig saker ifrån någon annans bil. Det är en teori pojkarna där har... I vilket fall så tror jag allting funkar. Kabeln är det i alla fall inga problem med, utan den gör det den skall. Skall prova koda när frugans bil kommer hem igen, hade gjort det på min egen om jag inte blandat ihop profilerna. För det känns stabilt, har inte fått ett enda felmeddelande. Programmet Ncsexpert verkar vara skrivet av någon hemmaplinkare, eller rättare sagt så har de inte lagt någon kräm på gränssnittet så användarupplevelsen är inte helt optimal. |
|
|
Någon som vet hur man nollar serviceräknaren via Inpa? Under vilken meny man hittar dom funktionerna? Ska serva själv i nästa vecka. /Oldjoe |
|
|
Kände att de va dags att bumpa denna tråden då det senaste inlägget är från 2011. Har det hänt något på denna fronten? Jag har, som tidigare nämnt, en 335d från 2007/03 och har börjat fundera på ett diagnosinstrument av något slag. Vill kunna läsa samtliga felkoder i samtliga styrenheter samt kolla livedata som t.ex. laddtryck etc. Vad är det som gäller idag? |
|
|
INPA fungerar bra, denna finns: Länk Min bil: Länk |
|
| Ser ju helt kalas ut. Borde gå å hitta samma saker fast till lägre pris på eBay va? Även om de inte va speciellt dyrt. :) | |
|
Ja fast med kass programvara. Tar många många timmar att få till det. Plus att man får vänta tre veckor på leverans och med risk för tull. Min bil: Länk |
|
|
Kan rek den ola länkar till. köpte tidigare på ebay kabel o program men fick de ej o funka. Detta paket funka fint för mig.kodade aux på min e60 igår :) |
|
|
Misstänkte det. :) Å ja läste på många ebaykablar att dom bara tar e90 fram till 2007/03, vilket gör att ja egentligen inte vet om de funkar då jag har just en 2007/03. Får bli å beställa! :) Tack för tipsen! |
|
|
Verkar som om OlaOs rekommendation är den som gäller eller? Jag har behov av att läsa både E90 och E61 och den torde funka till bilar upp till 2010. |
|
|
Nenne, det ska ju sägas att jag är lite jävig i detta men de återkopplingar jag fått säger att det fungerar klockrent och att installationen gått lätt och smidigt enligt anvisningen. Min bil: Länk |
|
|
Jag ska främst läsa ut felkoder på E90 och kanske även E61 samt E46. Det verkar ju som om inkopplingshårdvara finns det gott om. Men det strular för många vilken mjukvara man ska ha i datorn eller smartphonen. Jag vill nåt som gör jobbet rätt och slätt. Verkar ju som om detta kit gör jobbet. /Nenne68 |
|
|
Japp, detta är superstabilt. Väl testat. Ska du bara köra INPA så fungerar det faktiskt också på 64-bitars operativ. Provade detta häromdagen. NCS-Expert kräver dock 32-bits. Min bil: Länk |
|
|
Verkar som om OlaOs rekommendation är den som gäller eller? Jag har behov av att läsa både E90 och E61 och den torde funka till bilar upp till 2010. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.