AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.786

bmw e38 00a small till i bak och nu gnisslar det om fjädring?

m5
324
m5tomten
bmw M5 2009
hej har en bmw 740 00a som jag idag lastade 60kg i bak på och åkte upp för en jätte moddig o snöfylld väg och det skumpade o gungade och helt plötsligt small det till bak under från passagerarsidan lät det som sedan börade det gnissla o väsnas från bakre hjulhuset på passagerarsidan i minsta lilla gupp!"

någon som varit med om liknande el vet vad det kan vara.. det liksom klonkar o gnislar lite vart annat

mvh j
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Låter som en av fjädrarna har brustit.
m5
324
m5tomten
bmw M5 2009
ok kan det vara så pass trist!? brukar dom gå av och bara sådär?

suck fick tillbaka bilen för 3 dagar sedan från perre bmw gurun då det byttes vattenpump/termostat/all glykol/och samtliga remmar....

ahh inte ännu mera nu...
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Det verkar inte helt ovanligt på BMW.
Båda främre fjädrarna brast på min E38, rena turen att dom inte skar sönder däcken! Då hade jag ju kunnat hamna i diket...

Dock tror jag inte det är lika farligt bak, fjädrarna sitter inte lika nära däcket har jag för mig. Men för att vara på den säkra sidan kan du ju åka ner till en Gör-Det-Själv hall med lyft och kolla.
ra
45
ramq
740iA -95
Jag smällde av höger framfjäder när det var c:a -15C kallt och det SMALL verkligen. Sedan åkte jag några få meter (för jag förstod först inte vad det var) och då började det lukta bränt.
Visade sig att fjädern halkat ner över stötdämpartallrigen och låg an mot insidan däcken, därav lukten av bränt gummi p.g.a. friktion. Parkerade den ett tiotal meter bort och ringde bärgaren.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.