AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.487

Värdering 520d m-sport 06.

Ta
38
Tarzanbandulo
320d xdrive-18
Vad tycker ni är ett skäligt pris för denna?
Mycket fint skick, stora servicen om ca 1000 mil, nya vinter- och sommardäck.

Länk

La
24
Lazze99
BMW 525 DA -08
Gammla motorn 4,5 år gammal ingen LCI , jag skulle inte bet. över 190

Ta
38
Tarzanbandulo
320d xdrive-18
Hmm kanske är lite svårt att pruta 25 000:-. Vad kommer hända med dieslarna? Blir de mer eftertraktade eller död på marknaden? Ingen mer som kan ge lite input?

Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Känns helt klart för dyr. Som sagt ingen facelift och gamla motorn.
180-190.
Ta
38
Tarzanbandulo
320d xdrive-18
Jo det är min tanke det också. Har provkört den och tittat på den lite snabbt och den är i mkt fint skick, men lite höjd vill ju man ta om man eventuellt skall sälja den senare. Nya däck både vinter och sommar kanske gör den lite svårprutad, men han snackade om tjänstebil. Jobbigt att ha en bil ståendes som man inte använder.

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Jag tror inte 520d kommer att drabbas så mycket, eftersom den är relativt låg på utsläpp. 530d däremot med Euro4 klassning kan bli en dyr affär!

Håller med att den är 20.000 :- för dyr.

----
BMW CS #6212
Ta
38
Tarzanbandulo
320d xdrive-18
Man kanske ska hålla sig kall om han inte tar mitt bud, det kommer ju alltid fler som dem säger. Tror att det kommer en uppsjö begagnade, när de nya touringmodellerna har kommit fram till sina ägare.

Villurski
Eftersom politikerna inte vet vad som ska gälla, och verkligen inte vill klargöra en fast linje, så är det svårt att sia om framtiden. Ett politiskt beslut av fel sort kan öppna Pandoras box oavsett vilken motor eller vilket bränsle du väljer. Kör det du vill istället, men som flera skriver så är det kloka valet att gå på en snål motor, om du vill ha något som inte ska bli iskallt.
Tror det stora fallet på min och andras E61 kommer när F11 blir tillgänglig för fler. Eftersom få byter bil inom tre år och eftersom leasingbolagen och företagen ofta går på 36-månaderskontrakt så är min gissning att det smäller om knappt tre år. Sedan faller ju bilar i värde fram tills dess också, men för att det ska rasa måste ju alternativen kännas prisvärda eller bättre.
De bilar som kommer om 30 månader och dessförinnan (F11) kommer förmodligen att hålla värdet bra med tanke på hur många som väntar på dem beggade. Förmodligen förlänger detta raset på E61:an.
Om värdefallet ska minimeras men om du ändå vill köra E61 är mitt tips att köpa en pre-LCI utan M-paket då de redan tagit en stor smäll. Eller så gör du som mig och många andra och blundar lite för kostnaden. Om du tycker det är värt det.
Ta
38
Tarzanbandulo
320d xdrive-18
Tack för alla svar! Har en hel del att fundera över i helgen.

La
24
Lazze99
BMW 525 DA -08
Var också inne på en 520 -06- 08 men åkte och provkörde en 525-08.
Blev helt såld på bmw 6a , inte alls så seg och trög som jag trodde.
-08 automat 7000 mil svensksåld mkt utrustning .
Jag gav 220000 kr prisvärt tycker jag .

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.