AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.474

Svårstartad Mitsubishi Lancer - startar inte länge

tw
32
twosome
E39 525i -01 Stockholm Open Edition Sedan
Hej vänliga människor!

Min flickväns Mitshubishi Lancer -98 (1.3L) har alltid varit lite kinkig, man har fått ge extra gas vid start när det varit lite kallt ute. Nu har den gett upp helt. Fick igång den härom dagen med många varv på startmotorn, sen gick den bra i ett par dagar.

I går morse strejkade den igen, och nu lyckas jag inte få igång den.

- Jag är nästan säker på att den får bensin då det luktar om man ger för mycket gas

- Tändstiften var lätt fuktiga av bensin efter mycket försök igår
de byttes för mindre än ett halvår sedan till NGK som tydligen är det enda som fungerar på Mitsubishi

- Den tänder till lite snabbt vid de första försöken, men långt ifrån tillräckligt (Får den för mycket bränsle)?

- Kan det ha med Imobilizern att göra?! har aldrig märkt av den förut, men jag har testat med båda nycklarna iaf.

- Batteriet har varit laddat och gett tillräckligt, har även provat att boosta med starthjälp

- Startmotorn verkar rulla på som den ska

- Ingenting har varit fruset nu då vi har haft mildgrader idag. Fyllde även på full tank i förrgår plus k-sprit.

- Den verkar även suga luft som den ska.

Är evigt tacksam för behjälpliga svar, så kanske man slipper bogsera den till verkstaden. Känns ju sådär då jag har inne min BMW för frusen VV just nu :(

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.