AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.484

325d touring

Funderar på en sådan, fel och brister man ska titta efter, något speciellt just med denna modell?? funderar om de blir en stor skillnad från 4 hjuls driften jag har nu och byta ner till 2 hjuls drigt igen.

:)

Visa användare
474
Le Boeuf
X3 20d A xLine xDrive -19
Nu på vintern så saknar jag 4wd oerhört mycket. Antispinnlampan går nästan lika hårt som ett stroboskop på ett raveparty ;-)
Tur att sexan är stark, ettan rullar man bara igång på sedan i med högre växlar direkt.
To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
skall du ha en automat, testa växla manuellt upp och ner i låga hastigheter, vet att min 330d -07 bonkade i lådan vid låg fart och manuell växling.
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
kolla in denna tråd!
Länk

325d med 3,0L motorn är den som gillas mest av de flesta verkar det som. Kom från modellår 07.

// Erik
Har en sådan, fungerar bra men har problem med spårighet. Ska byta RFT däcken till våren. Vet inte om det hjälper. Annars en bra bil
Införskaffade en 325d -09 manuell i december som min fru kör. Hon har tagit sig fram utan problem och hon är jätte nöjd med bilen. Det lilla som jag har kört har vart utan klagomål. Har vanliga däck ej RFT Nokian däck odubbade funkar perfekt. Och motorn är riktigt fin i treserien drar riktigt bra när man gasar men även snål. Kolla ett tag o jämför priser och ring till fsg och pruta lite. Gjorde det med min och det tog ca 1.5 månad tills jag hittade min. Oftast sätter man dyrare priser än 320d men är ju inte lika mycket efterfrågan på 325 så de blir oftast inte lika lätt sålda. Och därmed kan man pruta bra när dem har stått i bilhallen ett tag.

When Batman takes a vacation he does the Gumball
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.