AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.620

Rekomenderade däckdimension 20" E60

He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Vad säger panelen om däckdimension för 8,5x20" fram och 9,5x20" bak. Vilka däckstorlekar ska man köra på dessa? Själv gissar jag på 245/30/20 fram och 285/25/20 bak.

Ett alternativ som slår mig är att köra med 9,5x20" runt om på alla 4 hjulen. Såg det på Bimmerfest där en kille har det på sin BMW 530 och gissa om det ser brutalt ut. Tycker bara att han har sänkt sin för mycket. Kolla in Länk

Kommer framfälgen skrapa, vet någon?

"Riktiga män kör diesel"
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Allvar? Ingen som kör med 20" fälgar på sin 5-serie?

"Riktiga män kör diesel"
3M
718
3MW
E36 Ti
Tjena Alex!

Kör på 245/35R20´Fram samt 285/30R20 Bak.
skillnaden mellan dessa är 0% i rullomkretts gentemot varandra och det ökar med 3,3% mot original (225/50R17)

jag körde på det och det blev snyggast! BMW e61 har så jävla stora hjulhus att de behöver lite ökning för att fyllas upp! o med tanke på att M-sport som bilen har så kommer den att göra sig helt rätt!!

PS lyssna på mig jag har haft 9 olika däck o fälg pkt på min bil så jag VET vad jag snakar om!!

He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
3MW: TACK jag har läst alla dina inlägg om det och jag har själv bestämt mig för att köra med den däckdimensionen som du nämner just för att fylla ut hjulhuset. För dessa 18" ser små ut för den bilen, därför är dem vinterfälgar :))
Nu väntar jag bara på att fälgarna ska komma i lager så jag kan beställa :)
3M
718
3MW
E36 Ti
sen så måste vi se bilder på bilen oxå när fälgarna är monterade :D

PS med tanke på att jag har original chassie på en av mina bialr och m-sport på den andra så vet jag att fronten lutar på den som har m-chassie. vill du ändra det så säg till så kan jag skicka beskrivning på hur du bygger egna sänk stag till nivåregleringen bak för att bilen ska sitta perfekt!
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Mer än självklart att det kommer bilder sen!
Nu har jag börjat vela lite med vilken fälg jag ska köra på. Har hittat i USA men deras förbannade fraktkostnad är inte att leka med, hela 900 dollar!!

Du får mer än gärna kontakta mig om sänkning 3MW :)
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Fraktkostnaden på fälgar från USA till Sverige hamnar runt 3-400 USD. Kanske 500USD om du väljer en dyr leverantör.

900 dollares så försöker dom blåsa dig. Rejält.

Det dyra blir när allt kommer till Sverige och du ska betala tull och moms på hela beloppet :)
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Jag tyckte väl att de va svindyrt! Han sa att det kostar mig $850 men att det kan gå upp mot $1500 i frakt. Låter sjukt orimligt med 8000kr i frakt och mitt "deal" på $850 va i saftigaste lag också.
Sen är det som du säger Niklas, det dyra här hemma med 25% i moms plus 4% i tullavgift.
Varför har vi så magert utbud av fälgar i Sverige? Och finns det nåt så kostar dem nästan det dubbla att köpa här.

"Riktiga män kör diesel"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.