|
|
|
|---|---|
|
Jag har en ny 320dA -10 som är ostadig i styrningen vid motorvägsfart över 100 km/h. När jag kör rakt fram rör sig ratten fram och tillbaka i små rörelser, vilket gör att jag måste kompensera vilket leder till ostadig väghållning. BMW har gjort 4 hjulsinställning och även bytt ut vinterdäcken till annat märke, trots att de som satt på endast snurrat ca 100 mil. Ingen av dessa åtgärder har löst problemet. Min kollega har en identisk bil som han köpte samtidigt som jag, den går precis som den ska dvs riktig BMW feeling. Är det ngn som vet vad felet kan vara ? | |
|
En arbetskamrat till mig köpte en ny Volvo och hade ett liknande problem. De balenserade om hjulen, men hjälpte inte. Han fick nya fälgar, men använde endå de däcken som vart på från början. Där efter gick den som den skulle. Varför kunde ingen svara på varken på volvo eller däck firman, för fälgarna såg helt perfekta ut. Nu gällde detta aluminium hjul som jag antar du också har. Om det kan hjälpa på din vete tusan, men det hjälpte för honom. |
|
|
Glömde säga att felet är identiskt på både sommar som vinterdäcken... De nya vinterdäcken sitter på helt nya utbytta fälgar.. |
|
|
Bmw får nog ge sig på att byta ut alla bussningar och dylikt i framvagnen. Eftersom det är en ny bil du har, så verkar det meningslöst att dona med en i taget så att säga. Även nya saker kan ju vara kass/dåliga från fabriken. En länkarm som är kass eller någon bussning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.