|
|
|
|---|---|
|
Skriver vidare ang min BMW 525IM-sport 2004 Köpte den för 2 månader sedan av bilhandlare.Bilen är svensksåld och i mycket fint skick dock så är det nästan alltid något man kan hitta o nu har jag precis hittat en kontakt som hänger löst o dinglar bakom nedre gallret på min front ser ut som på kontakten att den setat någonstans men vart?Hur får man loss gallret eller kommer åt bakom fronten.Tänk på att detta är min första BMW som jag äger men har god meckar erfarenhet så bara en bra beskrivning så är det lungt.Kontakten hänger ganska precis i mitten. | |
|
Är det inte bara yttertempgivaren som lossnat...annars blir det väl bukskyddet du får ta loss /M |
|
| Skall ta mig an o kika på det hela. | |
| Verkar inte vara yttertemp givar kontakten då bilen visar rätt temp hela tiden. | |
|
Nästan alla biltillverkare drar alla kablar oavsett utrustning på bilen. Det är billigare och lättare för eftermontering av utrustning. Den kabel kan vara till nån utrustning som är inte planerad för din bil. |
|
|
BMW drar nästan aldrig kablar för utrustning som inte finns originalmonterad på just din bil. **BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| Finns det inge andra här på forumet som kan ha någon ide om vad det kan vara för kabel? | |
|
Det enda jag kan erinra mig som sitter där är givaren för aktiv farthållare om du her/har haft sådan. **BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Just de skulle de kunna vara för den har gnällt till o från ang farthållaren. Kan man inte ta bort plåt skyddet i överkant för att komma åt kabeln eller måste jag lyft bilen o ta det underifrån? Du kanske vet vart kontakten exakt skall sitta oxå till enheten den skall kopplas ihop med? Mvh Björn |
|
|
Hoppas att du inte har aktiv farthållare, då ett nytt radar öga eller vad man nu ska kalla det kostar runt 15 000 :- något billigare till LCI. Fredrik N |
|
|
Lite dumt formulerat, hoppas du inte saknar ögat då det kan bli dyrt att köpa ett nytt. Mvh Fredrik N |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.