AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
3.393

Besiktning av import

Me
33
Merz
E46 -02
Jag har en fråga om hur man går till väga för att skaffa sig en "Eg-godkännandeskylt" har nyligen importerat en bil som saknar denna skylt. Det är en skylt som sitter fram i motorrummet och avger vad det är för modell och diverse vikter på bilen.

Någon som har erfarenhet av detta? Skulle vara mycket tacksam för hjälp!

/Merz
Sk
47
Skalmannen
BMW X5 -06
Du måste kontakta generalagenten eller BMW i Tyskland.
På skylten finns säkerhetsdetaljer som används för att kolla om det är rätt bil och rätt skylt. Alltså inte en förfalskad skylt.
Hade samma problem på en Jagga för några år sedan. Fick kontakta Jaguar Sverige som kontaktade Jaguar England som krävde polisanmälan om att den var borta/stulen och till slut kom det en ny på posten. Fick betala en slant också.
Bilprovningen är stenhårda på det så utan den får du sälja bilen i delar.......men det löser sig säkert för dig ska du se. Håller tummarna.
Me
33
Merz
E46 -02
Okey tack för era svar.

Jag har pratat med M-bilar i eskilstuna och dom har sagt såhär. Jag måste komma in med dom tyska papprena så att dom kan verifiera det och då skulle man prata med generalagenten i tyskland och fixa fram en sådan etikett/lapp. Problemet just nu blir då att jag måste vänta 1-2 månader på att få en sådan etikett/lapp för det tog så lång tid och att min besiktningsperiod går förlorad. Men sånt är livet om allt vore enkelt eller hur!
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Jag såg en firma som ordnade såna coc intyg. Årerkommer
Det är väl bara att ringa och skjuta upp tiden på bilprovningen. Känns som det minsta problemet i sammanhanget.
Me
33
Merz
E46 -02
Ja visst är det jätte enkelt först så måste jag vänta på id brickan i 1-2 månader sen måste jag boka ny regbesiktning vilket säkerligen kommer ta 1-2 månader då våren är en högsäsong. Och om jag nu inte har fel så måste väl bilen besiktas också vilket innebär ännu mera väntetid. Och då ska vi inte snacka om att hur mycket pengar och tid jag kommer behöva lägga ner. Och nej det är inte kul att vänta när säsonen närmar sig.

Till er som vill veta så har jag varit på m-bilar i eskilstuna och fyllt i papper gällande id-brickan som dom kallar det. Det skulle ta ca 1-2 månader var ju dom dåliga nyheterna dom bra var att det verkar som att det kommer lösa sig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.