AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.483

2 Problem med min e61 som är ett känt problem vet dock inte hur jag fixar

An
10
Antonioe60
Bmw 530D -05
som sagt har 2 problem med min bil.
det är en bmw 530d 05

1. fjärrlåset alså knapparna på nyckeln funkar ej. läst mig fram till att det är fukt i nån mottagare men vart sitter mottagaren och kan man fixa det sjävl eller är det helt skrot?

2. bakluckan .. behöver jag säga mer... kabelstammen som går sönder pga att den är i kläm har jag läst mig till.. vart ligger den i kläm så jag kan fixa det =) grymt irriterande på en annars kanon bil.

Skriv Svar nu så jag slipper irritera mig på det
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Du skall ha av spoilern på bakluckan.

Därunder hittar du antennen och en del av den kabelstam du syftar på. Det finns egentligen ingen "quick fix" angående kabelstammen, vad jag vet, utan det handlar mer om att räddas vad som räddas kan genom att kolla att kablarna ligger rätt och att de inte ligger emot och skaver.

----
BMW CS #6212
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Trodde att endast E61 Touring drabbades av dessa problem, vet inte var antennmottagaren ligger på en Sedan?

Har inte läst om en enda E60 (Sedan) som har problem med kabelstammarna heller?

Mvh
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Rob: Enligt rubriken gäller det ju en E61.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Fan, dags för starkare glasögon igen... tänkte bara på användarnamnet Antonioe60.

Här är tråden om antennförstärkaren: Länk

DIY/GDS för kablarna: Länk

Regga dig på 5series forumet så kan du ladda ner detta dokument: Länk
An
10
Antonioe60
Bmw 530D -05
ah kanon ... kollade på antenn grejen under spoilern idag på jobbet å där vare blött... ärjat endel på kretskortet också får nog beställa en ny.. någn som vet pris på de?

jäkligt bra guide angående kablarna te bakluckan =) sånt gillar vi... nu har jag å göra under helgen ..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.