|
|
|
|---|---|
|
Hej Chansade villt förre veckan och köpte min första BMW, en 520i -91 som ser väldigt bra ut men bara gick på 5 och gick varm. Efter att ha luftat den så fick ja ordning på värmen men de går forfarande på 5 på låga varv men kommer igång vid höga varm. så som ni förstår så ska ja lyfta toppen. Är de något speciellt man ska tänka på när man gör detta på dessa bilarna? Ha de bra Tomas | |
| det där är väl 2.0L raka 6an med vanlig kamrem om jag inte missminner mig? | |
|
Hej 2.0L rak 6:a stämmer men -91 är väl den första modellen med kamkedja om inte jag är helt ute och cyklar. Är de precis som vilken bil som hellst eller är de något viktigt att tänka på vid demontering/montoring av toppen? Tomas |
|
| INNAN du lyfter på toppen så rekommenderar jag dig att kolla tändspolarna, tidiga årsmodeller (de utan Vanos som din) hade problem med tändspolarna... | |
|
Hej Jag har redan kollat spolarna och dom fungerar tyvärr som dom ska. ska för säkerhetsskull göra en kompprov i eftermiddag men eftersom den går på alla burkar vid höga varv så är ja väldigt säker på att antingen packningen eller en ventil är skrot. Tomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.