|
|
|
|---|---|
|
Ska byta Silentblock på min 520 e34 93a men skulle vilja ha nått verktyg att demontera/montera dom med. Någon som har ritning eller mått på ett verktyg som jag kan bygga till e34? E30 hittade jag till och det kan man ju anpassa till e34 också men är ju större bussningar m.m till e34 så jag behöver då mått osv. Hjälp mig bilens bakvagn lever ett eget liv!! :) | |
|
Föreslår att du köper bussningarna först, du kan då anpassa avdragarna från dom ritningar du har från E30, gjorde det på min gamla E34 för ett antal år sen och det funkade bra. Ett par länkar, ev har du sett dom tidigare: Länk Länk FAF |
|
|
Hej! Vet inte om du har tillgång till lift? Jag bytte på e39 utan verktyg. Lossade helt enkelt på ena sidan lyfte karossen lite och i med en gängstång med mutter och bricka på baksidan. Sedan tog jag en kraftig träregel med ett hål i och spände under lämmarna på liften och gängstången igenom hålet, sedan är det bara att skruva. Monteringen var inga problem lägg bussningarna i frysen bara så glider dom i lätt, anv. eventuellt domkraft. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.