|
|
|
|---|---|
|
Tänkte dela växellådan från sprängkåpan. Bilen är 325 -95 e36. Har lossat några skruvar som man ser underifrån och känner väl inte direkt någon på ovansidan är det bara å bräcka lite så lådan släpper eller sitter det någon skruv på ovansidan? Och hur lossar man växellådspaken från sin runda grej? Har lossat så mycket att den går att snurra på. Vore trevligt om någon har lite bilder å dela med sig av. Jag har sökt men tycker inte att jag hittar svaren på mina frågor. MVH En glad amatör =) | |
|
Ingen som har bilder på en växellåda som inte sitter kvar i bilen? |
|
|
Det sitter bultar uppe också. Kola dessa om det kan vara till hjälp. Länk Länk |
|
|
Hm ska försöka förklara vad jag menar. Länk Det röda vill jag ha sittandes kvar på bilen. Det gröna är skruvar jag lossat. Det blå undrar jag om det är skruvar? Det är så förbannat trångt att man varken kan se eller känna. |
|
|
Ska du verkligen dela lådan på plats i bilen??? Förstår inte. |
|
|
En sådan låda har jag liggandes hemma, innandömet är dock inget att ha. Men ska du bara ha sprängkåpan är så kan du ju ta min, du får den för en Happy meal typ, finns i uppsala om de skulle vara nått... Mvh // Gustav Busch – Länk till bilblogg |
|
|
bilibartin: Ja om det går. Om det inte går får jag väl göra som alla andra å ta ner lådan som man ska. Men vore väldigt bra om det gick att dela lådan på plats i bilen. |
|
|
Ska du dela lådan och sätta ihop den igen? Om det är så så förstår jag inte varför du ska krångla med att ha lådan kvar på motorn. Betydligt enklare att ta bort hela och göra det man ska med lådan på golvet. Är det nåt annat du tänkt göra så kan du bortse från detta inlägg. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Sprängkåpan är främre gaveln på lådan, delar du den där ramlar gafflar och dreven av. mvh stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.