|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har erfarenhet av en verkstad/firma som går under namnet Automont i Göteborg? Jag blev rekommenderad denna av en återförsäljare för DEFA. Tydligen gör man också mycket montage för Biliagroup (BMW) i Göteborg. Firman verkar seriös och ger ett gott intryck när vi diskuterar detaljer. | |
| Jag ska också köpa motor och kupevärmare till en 535d, hur mycket skulle du få betala för den operationen? | |
|
För DEFAs oljetrågsvärmare, anslutningssatser, kupéuttag och montage fick jag ett pris på 4800:- (inkl moms). Själva kupévärmaren ingår inte (jag har en helt ny DEFA som jag ska använda). Det verkar som det går att få ett mycket elegant montage med kupévärmare i stort sett osynlig på panelen som sitter under handskfacket. Den nya DEFA-värmare är bara 36mm hög (Calix har en liknande). Man kan få en lösning med ett smäckrare uttag än ett vanligt 220V stickproppsuttag. Jag tror dock att jag vill ha ett konventionellt med tanke på framtida utbytbarhet. Uttaget hamnar långt in vid fötterna på höger sida vilket verkar bli mycket bra. |
|
|
Pss.. om du vill göra det själv har jag en guide... Länk //Lasse |
|
|
Guiden ser bra ut. Har dock inte tillgång till garage just nu, annars hade jag gjort det själv. Enligt verkstan jag pratede med sätter de kupéuttaget nere vid fötterna på passageranrens vänstra sida. Kupévärmaren sätss fast monterade under handskfacket. Man ser den knappt där. cme |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.