AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.366

Signalkabel längd på e39? Å nån med lite tips kanske?

ja
304
janebrink
335dT ´07
VW Beach Buggy ´69
Ford Mustand ´69
TjO!

Är det nån där ute som monterat woofer i sin e39, och vet hur pass lång signalkabel man behöver från stereon? Klarar man sig på en 4 meter, eller är kanske en 5metare rent av för kort?

Ska ha ett monoblock samt ett fyrkanalssteg i skuffen, så tips om installationsknep på en sådan här kärra (sedan) tas tacksamt emot. :) Som typ vilken sida som är bäst för att dra kablarna på, ställen för genomförning etc...

//Anders.
Visa användare
217
Jonas 328
318im Touring-97
Klarar dig på 5meter,men du bör nog inte ha kortare,smidigast drar du kabeln på passagerar sidan.
ja
304
janebrink
335dT ´07
VW Beach Buggy ´69
Ford Mustand ´69
Kanon! :) tackar!
Då ska ja leta upp några prisvärda kablar... Resten har ja.
ja
304
janebrink
335dT ´07
VW Beach Buggy ´69
Ford Mustand ´69
ehm... efter att ha kikat lite i bilen så kan ja verkligen inte förstå hur du kan rekomendera mig att dra lågnivåkablarna på passagerarsidan?! Där går ju tre feta strömkablar varav en är überfet! O att dra lågnivåkablar och ström intill varrandra är väl allmänt erkänt som ett big NO NO?

Ne, d får bli förarsidan.
Visa användare
217
Jonas 328
318im Touring-97
Ingen fara, dom e så bra skärmade kablarna idag, så det e inga problem, har själv dragit min på passagerar sidan, både signal kabel o förlängnings kabeln till min Haulingan, har inte en tillstymmelse till generator vin eller liknande.
ja
304
janebrink
335dT ´07
VW Beach Buggy ´69
Ford Mustand ´69
Ofan... Hmmm...
E d mycke bökigare att dra den på vänstersidan lr?
Visa användare
217
Jonas 328
318im Touring-97
Vet inte hur de ser ut på vänster sidan riktigt, men de går ju en liten kabel tunnel på högersidan där alla kablar går igenom från bagaget, därför valde jag den sidan, men annars e de ju bara att testa förar sidan, kan väl inte va så mycket mer komplicerat tycker ja,på alla E30 o E36er jag haft så har ja dratt på förar sidan,men då för att de vart smidigare o dra kablarna över ratt stång istället för bakom handskfacket. Återkom gärna om du beslutar för att dra på vänster o berätta om de va jävligt eller ej.

Mvh J
ja
304
janebrink
335dT ´07
VW Beach Buggy ´69
Ford Mustand ´69
tjo!
Kan meddela att det gick rätt så bra att dra på vänstersidan. Lite bökigt att komma över rattstången med tre lågnivåkablar och en remote, men sedan va d rena barnleken.

Trodde faktiskt d skulle va mycke svårare.Men d gick en fin oanvänd plastkanal längs med hela tröskeln som ja kunde trycka in allt i. Sedan in i bagageutrymmet via en liten genomföring i utkanten av baksätets ryggstöd.

d jäkligaste va att det här va första gången ja använde mig av lågnivåkablar som inte hade inbyggd remotekabel. Så naturligtvis när ja va färdig o hade satt tillbaka alla paneler så upptäckte ja att ja glömt att dra med remotekabeln!!! Så d va bara att riva igen...

Men nu e d klart iaf. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.