AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.457

BMW 535d touring m-sport -06

Sida 2 av 2
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Man köper i inte säljaren utan bilen...
Terry N
frölunda har ett stort inflöde med bilar, därav en anledning att de säljer med bra pris, många sålda bilar - lite mindre vinst per bil istället. Blir i slutändan rätt bra. Porschetråden borde raderas - inte relevant. Som sagt tidigare - 535:an blir inte långvarig i hallen. Pratade med en kompis i götet - han var på väg dit...
32
54
325-TDS
BMW 535D M-Sport Touring -06 Snart
Och jag prata precis med dom :) sa att jag kommer på lördag, pärlan är min! :)
Återigen, gå på magkänsla, kolla upp bilen (fakta) och lär av andras misstag. Att gå på inlägg på internet förstår jag inte varför det skulle vara sämre än att gå på informationen hos Craile här tex? Om en säljare beter sig på det sättet när kritik ges så skulle inte jag bli förvånad om det blir samma tongångar om problem uppstår med bilen efter köpet. Men alla värderar vi olika, för mig är det inte alltid viktigas att köpa bilen med lägst pris, särskilt inte hos en som "skeppar igenom massor av bilar".
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
En sak att kolla upp är ju om det är ens samma ägare numera. Finns det något namn i Porschetråden på vem det var som sade vad?

-------
//Lövet
Terry N
Grattis till en fin bil! Kompisen hade sett annonsen själv - han pratade med frölunda och de sa att den var tingad.
32
54
325-TDS
Perfekt! Vad tyckte han om den?
Lövet: I mitt fall var det frågan om att säljaren inte var särskilt intresserad av att ge allmän info om skicket, något jag vill försöka få en någorlunda bild av innan jag förflyttar mig 30 mil för att titta på en bil. Kanske beror det på att de får sina bilar sålda ändå utan att vara tillmötesgående? Visst stämmer det att det är bilen och inte säljaren man som kund köper men för mig som köper bil mer sällan är det viktigt att även kommunikationen fungerar.

325TDS- grattis till det eventuella nyförvärvet, hoppas bilen håller vad den lovar!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
KristofferL: Ja, visst är det så att rätt pris säljer. Det är ovanligt att det ligger bilar där mer än några dagar och det vet de väl om.

-------
//Lövet
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
325-TDS:

Tänk bara på att bilen kan bli såld om ni inte skriver nåt (och eventuellt lägger en handpenning).

Mvh
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Provkör en god stund kolla tempmätaren den ser du om du inte vet det i varvräknaren, de små strecken försvinner ska inte vara så många streck kvar när du kört en stund ..sen kör jämn fart 70 80 90 100 kolla om varvräknaren hoppar och att det känns småryckningar i bilen..dom har haft problem med lådorna och då är det momentomvandlaren som är problemet..det har kommit på min 05a nu, andra problem är hjullagen fram samt styrstag redan efter 5 tusen mil
32
54
325-TDS
Rob: vi har redan en överenskomelse och min bank har underrättat dom.

Cr
1.095
Craile
Ja dom vet nog att dom säljer sina bilar snabbt med dom priserna.
Så dom lägger nog inte ner så mycket tid i telefon med kunder och förklarar ingående.
Dom säljer ändå!
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
325-tds: Du skriver att bilen har endast en brukare ? enl.bilregistret har den ju 5 ink. bilhandlare, sista privatperson köpte 090401 sålde 101214 till Bilia
Cr
1.095
Craile
Hur har det gått?
Blev det någon affär?
32
54
325-TDS
Jag drog mig ur den där affären, tyckte det skulle bli alledes för mycket pengar i slutändan, och så kom det upp en fräsch 530da M-Sport touring -02 med navi 16-9, skinn m.m på hemma plan. Gav 1/3 för den mot 535:an.
Jo
635
Jojje
Bmw 428i Coupé M-sport 2016..
Trodde aldrig att jag skulle köpa en bil på Fröliunda Bilkonsult, men i dag har det hänt! Var på jakt efter ne Audi A6 avant m. sportpaket.
Kom ut en på blocket i går på Fr. bilkons., så jag satte in en handpenning på vinst och förlust. Länk
Kollade upp historik på verkstaden i Eslöv där den varit servad,och där var det grönt...Kom upp vid middagstid i dag, och måste erkänna att man var lite orolig efter allt man läst på nätet..
Men det visade sig vara obefogat(nästan). Bilen var kanonfin! Det enda som inte stämde överrens med det säljaren sagt var att vinterdäcken som satt på var kass, men men....Så det blev affär. En Audi A6 avant 2.0T med sport och prolinepaket, 18", PDC, 10.200 mil och nyservad för 20 mil sedan. Fd leasing bil. Begärtpris var 169500, vilket redan det är lågt, men fick ner den ett par tusingar till. Försäljarna på firman ser väl inte direkt ut som bilförsäljare gör generellt, men det kan man ju leva med..
Totallt sett mycket nöjd, framför allt med pris, och kan mycket väl tänka mig köpa bil där igen...
Så lyssna inte allt för mycket på rykten, utan bilda dig en uppfattning själv!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.