|
|
|
|---|---|
| Har en bmw 320i coupe -93 som gick hur bra som helst tills jag gick ett läckage på kylaren, bytte den och sen kokar bilen. Har kollat vattenpumpen och termostaten, hitta inget fel där, spolade även ur kylaren som jag bytte till innan montering för att kolla så den inte var igen satt eller nått. Har nu provat fylla och lufta kylsystemet ett antal gånger men det slutar bara med att bilen kokar/trycker ur sig kylarvätskan. Har bilen upphissad fram och de kommer värme i kupen efter ett tag när man luftat. Allt verkar bra och tempmätaren går upp på halva. Alla slangar blir varma men sen börjar de bara komma ånga ur luftskruven och det börjar bubbla i slangarna och kylaren och det rinner över och bubblar i expansionskärlet. Precis som att den kokar eller nått. kan tillägga att tempen aldrig går upp på rött den går max till 3/4 av hela mätaren, och det är bara när bilen börjar "koka". | |
|
sådär gjorde min också när vattenpumpen va dålig !typ! den blev dock inte över normalvarm om den stod still med fronten uppåt. då va jag stensäker att toppen gått men inga sprickor någonstans och planades bara 0.1mm. så av min egna erfarenhet (min topp kanske läckte minimalt iaf) är de pumpen, men eftersom du säger den är hel så börjar man fundera om din trycker ut avgaser i vattnet iaf, och de uppenbarar sig först när den blir riktigt varm. sök i forumet om brusten topp och kolla på din. ett litet tipps om du inte redan gjort de. BMW ownz |
|
| Har sökt lite i forumet men hittar inget liknande. Ja vattenpumpen har jag som sagt kollat på, var även förbi på en bmw verkstad med den så dom kollade riktigt på den och den var bra sa han. Något sätt man kan se om topp packningen är dålig på? Ser inget glegg eller konstigt med oljan i alla fall. | |
| Kolla om denna tråd kan ge dig något. Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.