AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
6.294

Gruppköp av Sprint Booster!

Sida 2 av 2
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
For those with M54 M54 MS43 lumps under the bonnet with throttle drive by wire ( electronic ) and not by a cable there is a reset than can be made that may improve throttle response. This is typically done if a customer complains after an a new EDK is installed - allthough it should be done as part of the procedure anyway).

Its easy and quick just 20 seconds thats all !!

1 Place key in ignition and turn to detent 1 and count for 10 seconds ( only postion 1 do not start the engine. )
2.Turn key back to 0 postion and count for another 10 seconds
3.Now turn the key all the way to detent 3 to start the engine

Thats it your throttle is now reset. this can help to improve the cars throttle response.

Länk

Notera den andra kommentaren i tråden. :)
Ditec där jag bor säljer Sprint Boster han som äger företaget har det instalerat det på sin 320i 150hk jag har provkört denna bil,det upplevs som bilen fick minst 20hk till om det är värt 3000 är en sak män piggare bil blev det.
Verdi
Känns som om beolab får en slant i provision för varje person som köper som han engagerar sig... :)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilen blir ju inte ett dugg piggare. Det enda den gör är ju att ändra "utväxlingen" på gaspedalen. Du uppnår exakt samma effekt genom att trycka snabbare med benet.

Men gillar man att lura sig själv så...

-------
//Lövet
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Jag skulle själv tro att jag fick provision om jag inte kände mig själv, men jag får helt ärligt inte en spänn för detta, och skulle för den delen inte få så mycke provision så att det var ens värt denna exaltering! Jag blev bara så positivt förundrad över denna produkt! Jag var lika skepptisk som ni innan, men har läst otaliga trådar tester mm, som gjorde att jag ville göra ett gruppköp för att jag trodde på produkten! Produkten ger en upplevd känsla om 30 hk! Ps: den där DIY om hur man får bra trottelrespons från e90 post verkar väl vara för e46 med vanlig nyckel eller? Mvh för jag har inte tre lägen hur jag än skjuter in min nyckel, utan endast två?

BMW CS #07491
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Lövet du kan aldrig trycka så fort med ditt ben då signalen redan är förstärkt med 25% från tomgång! En annan intressant upptäckt som jag många fler inte visste var att om du skulle trycka gasen i botten från stillastående så skickar enbart gaspedalsmodulen signal till ECU:n om 75% utslag alltså ej max 100%!? Det är först över 50km/h din gaspedal kommer skicka signal om att 100% ! Med Sprint Boostern så skickar den redan från tomgång en 25% kraftigare signal i sportläget, vilket gör att BMW's begränsning om att enbart lämna 75% innan 50km/h överordnas och lämnar istället 100% redan från start! Anledningen till detta handlar om avgasregler samt skona kopplingen och drivaxlar vid kraftig start enl BMW precis som CDV ventilen på slavcylindern till kopplingen. Detta var mer än ni visste och är ett själ till att denna produkt faktiskt fungerar! Mvh

BMW CS #07491
Verdi
Det du just berättade är väl skäl nog att INTE köpa? Vad ska man ha den till? Rödljusrace? Känslan?

Då lägger jag hellre pengarna på riktigt trim som man har nytta av vid t ex omkörningar i full fart.
E
1.156
E
320 ci cab -04
Beolab

Lägg pengarna på service, en ditecbehandling eller nya däck istället.

E
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
E

Den är redan inköpt o installerad och min bil är redan mappad på rullande landsväg hos Turbo Center inkl schrick kam mm.. Ditec behandlad 3 ggr på 1,5 år..

Vi är redan 8 stycken som köpt

BMW CS #07491
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.