AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
6.296

Gruppköp av Sprint Booster!

Sida 1 av 2
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Vill se om det finns intresse att beställa Sprint Boster för extra respons i motorn genom KCR som är generalagenter!
Läs mera här: Länk

Har kontaktat Joakim på KCR och dom är villiga att göra bättre priser om vi är flera:

Normalt pris är 3030:- inkl frakt

3-4- Boxar: 2750:-/st

5 Boxar eller fler: 2500:-/st

Maila mig på fde@live.se om ni är intresserade då jag tycker deras priser är för höga annars och tänkte att det finns säkert fler här inne som är sugna!

Mvh Fredrik L

BMW CS #07491
m3
64
m3-jimmy

330d touring -04a

525da touring-06a
Det funkar väll som ett snabbgashandtag till moppe från hobex? vad är det för mening?
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Förstår inte heller vitsen med sån "boost".

"Riktiga män kör diesel"
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Tycker texten som säger följande är riktigt rolig "när Du ger gas för att accelerera svarar motorn snabbare med en Sprint Booster och omkörningen upplevs säkrare. Här passar det vassaste läget "Race" bra." Den UPPLEVS men är den det?

På en annan flik så står det "Sprint Booster trimmar och ökar inte effekten på motorn". Nähe? Hur kommer man iväg med mer kraft om den inte trimmar bilen?

Hur kan en omkörning bli säkrare med Sprint Booster? Det är då knappast fördröjning eller dö-tid på gasresponsen under flera sekunder utan snarare milli eller microsekunder. Dessutom förbereder man en omkörning genom att först växla ner och sen accelerera (landsväg) så man har fart att komma iväg. Vad ska man med en boos till då?

Dem får Sprint Booster att låta som NOS Gas från Fast And Furious när dem trycker på boost knappen på ratten och bilen flyger iväg hahaha.

Aja....mycket man kan slänga pengarna i havet på idag....

"Riktiga män kör diesel"
Rollerz
Har du hört talas om ökad respons någon gång? Det låter ej som det om du endast har kört Volvo 340 DAF hela ditt liv eller dyl!? Denna pryl ökar responsen gott folk sen får ni kalla den för moppehandtag, trimburk, trimstyre eller vad ni vill, men jag har testat bilar med denna och det är skillnad! Denna produkt blev årets produkt på världens största tuningmässa SEMA tex.
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Du...Rollerz jag har kört allt från äldre bilar till bilar med kraft under huven, lättare turbo 4or och nu dubbelturbo sexa, först original och sen mappade bilar... så jag vet vad jag snackar om och jag vet vilken skillnaden blir.
Visst kan den ha en liten viss påverkan den här boostern, men ärligt talat, en sån skit för 3000 spänn?

Om den boosten skulle ge extra knuff vid omkörning utan att öka effekten...vad är det då som knuffar? En snabbare gasrespons vid omkörning? Man planerar annars en omkörning som man fick lära sig på körskola, inte platta med foten först och planerar eller tar konsekvenserna i efterhand. Hur kör du själv om? Plattan i botten först eller kollar du trafiken och förbereder nedväxling så du har fart och bra varvtal innan omkörning?

Du får ju öka vridmoment för att bilen ska skjuta iväg hårdare och öka effekt för att öka motorstyrka så motorn har kraft.
Dem säger ju emot sig själva i sin presentation. "omkörningen UPPLEVS säkrare" och sen "den ökar inte effekten i motorn". Får du ihop matematiken? Inte jag iaf som har läst mycket avancerad matematik på högskola.
Att någonting upplevs är en sak, men att en sak verkligen känns är helt annan sak. Hade det stått att man känner kraften så är det helt annan femma än att det upplevs.

Vad gör det om den har fått pris på SEMA? Hellre lägger jag till 2000kr och får bilen optimerad med mer vrid och mer effekt där jag verkligen vet att jag ökat bilens prestanda och kan utföra mina "säkrare omkörningar" som är så fin mening i alla tuningfirmors munnar.

"Riktiga män kör diesel"
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vilken patetisk produkt. Men den riktar väl sig till samma personer som hade snabbgas på Puchen men nu åker bil istället.

Köp ett par tyngre skor istället. Ger samma effekt.

-------
//Lövet
Jag har kört flera bilar med liknande system original, dvs man kan ändra gasresponsen genom en knapptryckning. Skillnaden i känsla blir faktiskt stor på dom bilarna. Sen om det är patetiskt eller inte är väl upp till var och en att avgöra. Jag skulle inte betala 3000 kr för det och som andreas_lofgren antyder så blir det samma effekt bara man trycker hårdare på gaspedalen.
Rollerz
Om ni inte är intresserade så behöver ni inte skriva o kladda ner denna tråd är jag tacksam. Mvh
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Kan bara inte låta bli..... Jag är inte heller intresserad!!
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
På m3 e46 är det en sjuk skillnad iaf
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Årets skämtprodukt? =)

Vill man ha snabbare gasrespons så är det inga större problem att programera om gasspjället mycket billigare än 3000 spänn..

Ja säger då det...

MVH Christofer
Tror inte heller på det där men å andra sidan 30 dagars garanti är man inte nöjd så får man pengarna tillbaka så vad har man att förlora egentligen? Möjligen frakten när man skickar tillbaks eländet.

// 4 cyl är INTE en riktig BMW
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Vilka är intresserade?

BMW CS #07491
carl530
Samma sak kan ert trimföretag göra via mjukvaran.
Dock gör dom flesta inte det pga att det bara blir jobbigt att ha känsligare gaspedan vid 95 % av all körning.

Nu gick detta iaf att stänga av men knappast värt 3000:-

Känns som KCR börjar bli desperata....
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Fick hem min Sprint Booster idag och dom övriga i gruppköpet också hoppas jag! Har monterat och provkört och ni som sitter bakom datan och öser galla över denna produkt, kan gärna lyssna och höra här på min mini recension om hur karaktären ändras och vad som faktiskt händer?: Det är inte bara just det att pedalen blir just mera känslig och varvnålen bara drar till varvstopp direkt, utan det den gör är att ta bort allt lagg och det faktiska dödläget som finns mellan nedtryckt gaspedal och respons är helt borta! Så blir pedalen känsligare verkligen? Nja Sprint Boostern förstärker helt enkelt signalen vilket innebär i den upplevda verkligheten att om du torrgasar mellan tomgång-2500rpm så varvar nålen inte direkt snabbare utan den ger enbart mer kraft och bilen gungar till kraftigare och allt lagg är som bortblåst! Ett exempel är något som jag har stört mig på är vid en korsning tex, så är min bil så seeg på att komma iväg pga av den trötta laggiga gaspedalen som känns som man gasar i luften! Ikväll provade jag att ställa in på Sport läge på den medföljande fjärrkontrollen och bilen är som helt förbytt och känns mycket piggare just i startögonblicket och drar över korsningen som om det vore 300hk elmotor hehe! Och vid körning så är karaktären som om man har chippat bilen igen, då den är mycket responsiv och alert! Helt klart värt vart enda krona! Enkel att installera ca 1 timme, och du kan lätt växla mellan org, sport & race läget med den medföljande sladd fjärren! Mvh

BMW CS #07491
det låter faktiskt som ett skämt. men visst, är det så att bilen "känns" snabbare så får väl ni som tycker det är värt 3 lök köpa det :) ingen mening att håna. hehe
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Som sagt ni som inte har annat att skriva än strunt, behöver inte skriva är jag tacksam, då detta är en gruppköpstråd och ämnad till dom som ska köpa, så snälla bespotta inte denna tråd med mera tvivel!

Läs min recension ovan istället! Tror du jag sitter och skriver detta för att det är kul!? Detta är ren upplevd fakta och stor skillnad kan jag utlova! Och varför tror ni att Sema (världens största messa för tuning och kringutrustning) utsåg just Sprint Booster till årets produkt!? Det var säkert ett aprilskämt kanske?

Jag tänker egentligen inte sitta o försvara detta mera, men blir upprörd över att alla ska tvivla och ösa galla!
Köp ett exemplar och prova själva innan ni öppnar munnen är ett tips, då ni har 30 dagars öppet köp!

Kan berätta att karaktären ändrades till det bättre i motorn vilket i mina är värt 3000:-! Sedan slå blev inte priset 3000:- då detta var ett gruppköp om 8 personer!

Mvh

BMW CS #07491
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
BMWs bilar (de sista 10+ åren) ställer in sig efter hur du kör. Om du kör med försiktiga accelerationer så reglerar bilen responsen att ge just den karaktären. Om du kör ryckigt och aggressivt kommer bilens regler-system att programmeras mot det.

Detta går att nolla regler-systemet med ett par enkla knapptryck (som jag inte minns just nu). Det är dock en specialinställning så det står inte i manualen.

Vad jag menar är att funktionen redan finns i din bil.
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Du tänker på adaptiv automatlåda? Denna produkt fungerar på ett annat sätt och ska upplevas för att förstå den enorma skillnaden! Mvh

BMW CS #07491
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Nej, jag tänker inte på någon tomatlåda. Det är orelaterat till växellådstyp.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.