AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.834

Vänster yterbackspegel lever sitt eget liv

Jo
14
Johan-g
330ci -02
318is -90
Tja Tänkte hör om det är någon som har samma problem med vänster yterbackspegel som jag.
Har en 330ci -02 gått 13000 mil, nästan varje morgon när ja kommer ut till bilen så har vänster yterbackspegel ändrat på sej. Och det kvittar om jag sparar de med minnet på stolen men den flyttar på sej ändå. Om jag ställer in backspegel som jag vill ha den och sparar den inställningen så går det den dagen å nästa gång jag tar bilen så flyttar den på sej. Ja hör om jag står brevid spegel så hör jag när ja låser upp att den flyttar på sej. Är det Någon som har varit ute för samma problem tidigare eller har förslag?

MVH Johan

Bmw, När du Älskar Att Köra
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Jag har detta problemet fast med höger och det är bara då jag lägger i backen. Den går ner men inte upp sen och ibland går den uppi stället....skumt. På bmw sa de att det var sensorerna som var trasiga och att man skulle byta backspegeln....de fanns inga reservdelar. 6000papp. . . .dyrt.
Jo
14
Johan-g
330ci -02
318is -90
Tja Markus

Lyssnade också med bmw och fick samma svar av dom med. så ja tror ja jag får leva med problemet.

Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Hur gammal är bilen?
Det är ju ändå rätt surt då man tycker att sakerna ska hålla för det känns ju inte helt motiverat att köpa en ny backspegel så att säga men jag får nog också leva med problemet...kör någon av spegeln så kanske man får byta men det kan man ju inte hoppas på...min självrisk är 3000 så egentligen skulle man kanske kunna ta det på vagnskadan men då får man ju minskad bonunsklass....
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Är den uttagen 02 eller är den uttagen senare?
Jo
14
Johan-g
330ci -02
318is -90
Den är utagen i Februari -02. Hur så

Visa användare
4
JB-JB
E38 740i -00
VW e-up! -19
E91 330i xDrive -09
Audi 80 Cabrio -94
Väcker liv i den här tråden då jag har samma problem med min E46 -05. Ryckte säkringen till speglarna som tillfällig lösning. Då jag aldrig behöver ställa om backspeglarna så stör det mig inte att el-inställningen är ur funktion, men jag funderar ändå på om det kan vara skadligt på något sätt att åka omkring med en urdragen säkring?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.