|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har någon hittat bra gummimattor, fram- och baksäte, med hög kant till sin X3? Jag har en bil från april 2007.Jag tycker att original inte är helt 100 procent bra iom att vi är ute i busken en del och drar in lite lera och annat. Jag hade hoppats att de svenska som-jag-glömt-vad-de-heter skulle ha men fanns icket till X3, dock till vår Astra. De är kanonbra med hög kant och ganska styva så man kan lyfta ut mattan utan att riskera vatten i bilen. Jag såg de här på eBay Tyskland men de verkar inte skicka till Sverige. Länk | |
|
Är ute efter samma sak! Hittade inte exakt de du sökte - vad tror du om de här? Betalning via Paypal... Länk |
|
|
F*n, mitt svar försvann. Jag har precis idag stoppat i en bagagerumsmatta från AZUGA från just den eBay-säljaren i våran Astra. Kvaliteten och utförande är bättre än original, gummerad yta i mitten som antihalk. Helt otroligt med 350 kr inkl frakt till dörren med DHL! Tog en vecka ungefär. Opel skulle ha 630 spänn för originalmattan. Det blir troligen de du skickade, var samma som jag länkade till men hittade ingen som säljer till Sverige. |
|
|
När jag kollade med Rensi så hade de inte till X3 men var schyssta nog att tipsa om en konkurrent: www.carbox.de. Där verkar det dock gå på 250 spänn styck utan frakt vilket känns onödigt dyrt. |
|
|
Kul! Då ska jag också lägga in en beställning när jag hittar tiden... Det var inget krångel med betalning via paypal? Lycka till! |
|
|
PayPal funkar klockrent men om du inte har det kommer det tyvärr att ta några dagar innan du kan handla. Om det är som tidigare så måste du koppla ett konto/kreditkort till PayPal innan du kan köpa. Det dras en liten summa på typ 10 kr, tar ett par dagar, och sen får du kolla en kod på Internetbanken som du sen aktiverar PayPal-kontot/kortet med. |
|
|
Jag beställde faktiskt "AZUGA" mattor (4 st.) till min E46 från samma säljare nyligen. Det går att göra en vanlig banköverföring om du inte har paypal, jag gjorde det - funkade finfint! Mvh Henrik. |
|
|
Tack för tipsen! |
|
|
Samma från mig, blir en beställning snart :) |
|
|
Jag skickade ett mail och kollade om det är rätt Azuga-mattor på bilden. Originalmattor går ju relativt långt upp mot torpedväggen och en bit under gaspedalen. Tycker den här förarmattan ser lite kort ut: Länk |
|
|
Jag fick snabbt svar att det bara var generella bilder. Då lägger jag en beställning direkt. "Hello, it´s only sample pictures. The mats we will send have the correct shape for the described car. Best regards Mit freundlichen Grüßen, Ihr AZUGA-Team" |
|
|
Det låter strålande - bra jobbat! Jag ska också beställa så fort mitt paypal-konto är klart! Meddela gärna vad du tycker när du fått mattorna! McJonas |
|
|
Nu fick jag mattorna och de ser riktigt bra ut! De är inte alls sådär plast-hårda och styva som Rensi som nästan är svåra att få ur och in i bilen. OBS! Nu fick jag för andra gången på två veckor åka till DHL Express utlämningsställe pga att paketen körs ut till min hemadress (tror det är kortadressen via PayPal). Den här gången skrev jag speciellt att de skulle be DHL köra ut till min jobbadress. DHL hade ingen notering alls om det och fick inte ändra adressen till annat än vad säljaren uppgett. Skulle tro att det kanske är för att folk inte ska använda stulna/skimmade kreditkort och köpa saker för. Det är ju bra att få utkört men om ingen är hemma på vardagar så tappar det ju lite av finessen :) |
|
|
Roligt att höra att mattorna var bra! Bra tips angående leveransadress! Beställning på gång här också inom kort... |
|
|
De är inte alls som Rensi-mattorna, dvs. väldigt höga och hårda, men klart bättre än original och ser helt OK ut så jag är nöjd. Bakmattorna skiljer inte särskilt mycket på i höjd faktiskt. |
|
|
Hur mycket fick du betala för mattorna? |
|
|
45 EUR blev det, varav 20 EUR frakt. |
|
|
Beställt och klart! Till det facila priset av 410 kr. Till dörren. Från Tyskland. Vad ska vi köpa nu? :=) |
|
|
Hmm, skär inte ut hålen i frammattorna innan du provat att du får dit fästattiraljerna... Man ska dra i en grov plastskruv i mattan men originalmattornas kardborreplattor sitter med en T-profil. Jag lyckades dra sönder en plastskruv och får inte de andra att ta... Suck, jag har sedan tidigare fästen som man fäster originalmattor (tyg?) i golvet som hade funkat *om* jag inte redan skurit upp stort nog för fästena som följde med. Vet inte om det gick att förstå - hade jag vetat detta så hade jag limmat kardborreplattor med kontaktlim och fäst dem på originalfästena. |
|
| Beställde nyligen bagagerumsmatta till min e91:a där, grymt nöjd både med kvaliten på mattan och den snabba leveransen :) | |
|
Jag försökte kolla med eBay-säljaren om de har fästen som passar i X3, för en vecka sedan och igen imorse. Inget svar. När jag frågade om att köpa hade jag svar på en timme eller så. Önskar att jag inte tagit upp hålen kan jag säga. Blir att peta in original igen... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.