|
|
|
|---|---|
|
Hej. Som rubriken säger så har jag en e36 -97a, vars höger bakdörr har gått i baklås. Det var tydligen inte godkännt på besikningen, frågan är nu hur man ska kunna få upp den? Någon som vet hur man ska göra? Tack på förhand. MVH Robin | |
| Du ska kunna skruva av inner stycket fast att dörren är stäng och sedan ska du kunna trixa upp den innifrån dörren | |
| Måste jag ur med sätet först? | |
| Kan behöva lyfta det, men det är inga problem. Lossnar lätt | |
|
har fått bort sätet och dörrsidan, men det gjorde mig inte klokare. Har du någon fortsättning på hur du gjorde! :) Kommer inte åt med handen där inne! MVH Robin |
|
|
Jag hade precis samma problem med min 525 E34. När mikrobrytaren i centrallåsmotorn är dålig går motorn in i spärrläge och har du inte den funktionen på centrallåset så tar den sig inte ur det läget själv. Centrallåsmotorn blir låst så att den inte går att lyfta bort. På främre sidan av dörrlåset finns det några rörliga hävarmar. På en sitter vajern till inre dörrhandtaget, en sitter förbunden med låsknappen via en stång och bredvid finns en till som du skall vicka till andra läget så har den gått ur spärrläget. Nu kan du låsa upp dörren på vanligt sätt. //Göran |
|
| Som ovan beskrev tydligt och bra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.