|
|
|
|---|---|
|
Hallå alla Har E61:an med 4-hjulsdrift högre markfrigång än övriga E61:or? Tycker att det verkar så när man ser bilder. Speciellt de utan M-Sport... Mvh Fitch | |
|
jag tycker inte det, min bil känns som en jeep och är en vanligt 525a utan msport. se bild: www.garaget.org/rock-star |
|
|
Ja, xDrive bilar har högre markfrigång. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Tackar för svar! Blir till att kolla köpa en 530xd imorgon, tror jag. Fitch |
|
|
Min teori: M-sport är lägre än alla andra. M-sport på x-drive innebär M-sport utan sänkning/m-sportchassie |
|
|
Marcus: din teori stämmer hyffsat...M-sportpaketet innehåller M-sportchassi som gör bilen lägre men detta finns att välja som utrustning utan att man behöver beställa M-sportpaketet så...bilar med M-sportchassi är lägre medan X-drive aldrig har M-sportchassi och därmed aldrig är lägre oavset om dom har M-sportpaketet eller ej. Personligen tycker jag att E60/E61 med M-sportpaketet och X-drive ser konstiga ut just pga att dom är för höga. Även det annorlunda ET-värdet på M135-fälgarna som gör att fälgarna är mer "platta" förstärker att det ser "fel" ut. ___ //Ulf |
|
|
Marcus, Ulf Innebär det att en 530dt Xdrive utan M-sport paket har samma markfrigång som en vanlig E61:a? Ulf, Innebär det annorlunda ET-värdet att jag inte kan köpa vanliga E61 fälgar till en 530 Xdrive? /Fitch |
|
|
Fitch: 1. Så har jag förstått att det ligger till. Kanske någon annan kan ge ett 100%-igt svar... 2. Ja, en vanlig E60/E61 har ET20 på en 8x18" fälg medan en X-drive har ET43 Länk ___ //Ulf |
|
|
Tack för snabbt svar! /F |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.